zwanger en vliegen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Corry, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    De titel zegt het eigenlijk al.
    Maar voor meer uitleg...
    Mijn vriend en ik willen nog op vakantie voor de bevalling. De vraag is nu waarheen, en hoe.
    Dus de vraag aan jullie, omdat ik het niet echt duidelijk kan vinden op internet. Is vliegen schadelijk??? en maakt het uit hoe lang je vliegt?

Uiteraard ga ik het met de verloskundige overleggen.

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik heb ook net gevlogen. Het mag tot een bepaald aantal weken. Dat is per luchtvaartmaatschappij afhankelijk. Niet omdat het schadelijk is maar mee omdat ze niet willen dat je in het vliegtuig bevalt :). Ik vloog nu met 18 weken. Volgens mijn mag het tot een week of 26? Even navragen bij je verlos/ vliegtuigmaatschappij... Ik zou zo ie zo niet na de 30 weken ver weg op vakantie Willen, je weet maar nooit....
    Tip: vraag een fit to fly verklaring aan je verlos!! Hierop staat wanneer je bent uitgerekend en dus hoe lang je zwanger bent. Dit zien ze niet aan je buik natuurlijk. Ik was blij dat ik um had want ze deden op de terugweg heel wantrouwend over mijn formaat buik met 18 weken...!
    Lees hier meer over vliegen tijdens de zwangerschap: Vliegen tijdens de zwangerschap- Zwangerschapspagina

3. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    aaah leuk om te horen, en we wilde zowiezo niet aan het einde van de zwangerschap vliegen. Hoeveel uur heb je gevlogen als ik vragen mag?

4. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

4 uurtjes enkele reis, mr volgens mij maakt dat niet veel uit hoor!

5. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Terwijl ik zelf denk dat ik niet ziek ben, en dus gewoon alles kan doen zolang ik me er goed bij voel. Maar vliegen???? Ik wist niet wat grote hoogtes ermee doet. maar ik vind het fijn om te horen ddat ik waarschijnlijk gewoon op vakantie kan gaan! Klinkt stom, maar in de 6 jaar dat mijn vriend en ik bij elkaar zijn, zijn we nog nooit op vakantie geweest!!! (op een weekendje belgie na :p)

6. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Het is niet schadelijk :) ik ga met 33 weken nog 3 dagen naar duitsland en daarvoor vlieg ik een uurtje (ipv 7 uur in de auto)..
    dus geen probleem hoor, gewoon een fit to fly briefje aanvragen :)

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik ben met de tweede met 23 weken naar Los Angeles gevlogen. Dat is 11 uur.
    Met 28 weken naar Hawaii is 6 uur. Terug naar Los Angeles en een dag later nog 11 uur terug naar Amsterdam.
    Was echt goed te doen. Wel een verklaring van de verloskundige meenemen want bij de maatschappij kunnen ze je weigeren als je toevallig een erg grote buik hebt.
    Tip is om steun kousen te kopen. Door het zitten en je buik heb je minder doorbloeding in de benen.
    Fijne vakantie!

8. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Ik ben zelf stewardess en heb het dus vaak genoeg meegemaakt dat er dikke buikjes aan boord zaten zowel op korte als lange vluchten. Het kan dus echt geen kwaad indd wel een verklaring van vk aanvragen voor de zekerheid! Fijne vakantie!

9. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    grappig dat je het vraagt,..
    zelf was ik zoooo onzeker om laatst op vakantie te gaan! we hadden alles al geboekt en betaald toen ik zwanger bleek. we hebben lang getwijfeld gaan we wel niet wel niet. toen heb ik een gesprek aangevraagd bij de verloskundige en het enige wat zij zei: heeeeel veeeeel plezier en geniet ervan!!!!!!!!
    enige tips die ik kreeg,..
    -idd de fit to fly verklaring mee als je lekker bol buikje hebt.
    - af en toe ff door het vliegtuig lopen op lange vluchten
    - veel drinken (water)
    - regelmatig van houding verwisselen
    - en niet in de volle zon.
    wij vlogen naar LA en hebben daar 13uur heen over gedaan en 10uur terug ik was 8wk toen we gingen. en t was super goed te doen!!! deed het op vakantie lekker rustig aan (niet hiken en optijd snurken enzo) enige wat ik echt heeel vervelend vond, is dat ik continu op mn eten moest letten! mag ik t wel?!?! werd er gek van ! maargoed,...verder hebben we ERG genoten en zijn we blij dat we zijn gegaan.
    oh ik weet niet wanneer je wil gaan, maar informeer van te voren ff bij je maatschappij wat voor richtlijn hun aanhouden! het vliegen kan dus ABSOLUUT GEEN kwaad, maar bevallen aan boord willen ze niet!
    ik ga trouwens straks met 27wk nog weekend boedapest ;)

10. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Wat vind ik dat toch fijn om te horen!!!!! Stom eigenlijk, want maak me nooit ergens druk over (ik doe altijd maar wat haha). Maar nu ik een klein "onsje" in me heb, ben ik zo voorzichtig! Ik wil niks fout doen... En nu schieten weer de tranen in mijn ogen!! OOOh die hormonen!!!! En ik riep altijd dat ik nooit last van hormonen heb (tijdens ongesteldheid enz).

Maar goed gisteren bij een vriendin geweest (die vriend is een ster in vakantie's zoeken), en we hebben flink lopen zoeken enz. en nu hebben we de gedachten naar cuba te gaan, en dan in een lekker luxe hotel. Het leek ons prachtig. Ik ga nog verder kijken en even goed informeren end. als iemand tips heeft zijn ze welkom!

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Let wel op dat je bij bepaalde maatschappijen (volgens mij ryan air) een speciale verklaring met hun logo nodig hebt. Was pas een ikeer op TV. Dus gewoon even goed de regels van de maatschappij doorlezen.
    Ik ben met 20 weken naar Dominicaanse republiek geweest en met iets van 26 weken naar Barcelona

12. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ze zeggen dat vliegen geen kwaad kan... Ik kom net terug uit Amerika (lange vlucht) en op de heenweg kreeg ik een enorme bloeding in het vliegtuig. Dan is het echt niet fijn om in een vliegtuig te zitten of eigenlijk liggen wachten tot je er bent en met ambu naar het ziekenhuis te moeten. Lange vluchten zou ik dus nooit meer zwanger doen. Het duurt dan erg lang voordat je hulp krijgt en weet wat er aan de hand is.

Maar voor alsnog.. ze zeggen dat het geen kwaad kan.

Deel Deze Pagina