Hoi dames ii heb een vraagje Stel nou dat je zwanger ben maar t niet door hb gehad en al verder Ben dan 3 maanden 12 weken dus En je doet dan pas een test zou het kunnen dat de test dan negatief is Omdat je dan al minder hcg in je urine heb? Als je 5 maanden zwanger ben en je doet een test moet hij dan altijd positief zijn? Dilemma wie kan mij helpen
Je hebt je hele zwangerschap HCG in je lichaam dus zal je altijd positief blijven testen dan. Er zit wel geloof ik een piek bij 16 weken en dan daalt ie weer wat.
Lijkt me sterk. Ik geloof idd dat het tot 16 weken hoog is en dat het daarna wat afneemt (Moeders voor moeders) maar met 12 weken moet een test eigenlijk zeker positief zijn. Met 5 maanden misschien iets lichter maar ook nog wel. Waarom denk je dat je misschien zwanger bent, heb je ook geen menstruatie?
Tot eind zwangerschap blijft er ontzettend veel hcg in je urine aanwezig. Een zwangerschapstest doet het al vanaf 10 tot 50 hcg (afhankelijk van het merk)
Met 12 weken heb je zeker een positieve test. Ik ben vandaag 10+6 en ik heb toevallig vanmorgen een test van MvM gedaan en die was gewoon positief. Geen knaller, overigens, maar wel heel duidelijk positief. Wat ik overigens heb ik begrepen zit de piek in hcg overigens op de 10 weken, daarna weer wat minder. Zie deze link: Hcg-waarden tabel - Zwangerschapspagina Staat een tabel in met daarin alle waarden gedurende de zwangerschap. Met 40 weken heb je dus nog steeds genoeg hcg voor een positieve test. Edit: wel denk ik dat het misschien zo is dat de afgifte van hcg via je urine gedurende de zwangerschap wellicht minder wordt? Als je de piek eenmaal voorbij bent? Anders zou je namelijk ook je hele zwangerschap met MvM kunnen meedoen.
HCG wordt inderdaad minder, maar verdwijnt niet. Het blijft op zo'n niveau dat je zeker de hele zwangerschap een positieve zwangerschapstest hebt. De zwangerschapstest zal dus nooit negatief worden tijdens een zwangerschap. Dus TS: dat je negatief test, betekent niet dat je mogelijk al langer dan 5 maanden zwanger bent. Als je zwanger denkt te zijn, maar de testen blijven negatief, laat dan eens een bloedtest doen via je huisarts of laat een echo maken bij een echocentrum of verloskundige.
Je kan wel degelijk een negatieve test hebben en toch zwanger zijn, heb t van dichtbij meegemaakt en die kreeg zelfs een tweeling, maar door negatieve testen kwam ze er pas achter met 28 weken door een echo.
Hoi dames , dankjewel voor jullie antwoorden , allemaal verschillend Ik ben 13 mei voor het laatst ongesteld geworden en in de maand juni , best wel wat kwaaltjes gehad . Misselijk , overgeven , hoofdpijn , vermoeid , licht in het hoofd met opstaan , pijnlijke en gevoelige borsten. Nou heb ik gister getest en was het negatief? Ik weet niet zo goed wat ik moet denken ervan
Ik zou het gewoon even voorleggen aan de huisarts.. Succes!! en laat even weten wat hij/zij zegt.. Ben wel nieuwsgierig..