Lichte streep op kv 2v5 nog wel te vertrouwen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nen87, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi meiden,

Tot enkele maanden geleden werd hier door bijna iedereen geadviseerd om de kv 2v5 testen te doen. Die zijn gevoelig, geven geen indroogstreepjes etc. Maar helaas zijn de berichten wel een beetje omgeslagen. Er zijn meiden met een lichtroze streep, soms op meerdere testen (dus écht geen indroger) en die helemaal niet zwanger zijn!!! In hoeverre kun je die lichte strepen nou nog vertrouwen? Wat vinden jullie?

Liefs

2. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Volgens mij zijn die testen prima. Welke je ook kan proberen zijn de testen van Matcare.

Succes!!!!!

3. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    dr is idd iets veranderd bij de kvtesten en daardoor of te gevoelig.. of ook gevoelig voor andere hormonen oid.. Wel shit want ze waren zo goed!

4. music4life

music4life Niet meer actief

ik vertrouw kv2v5 zoiso niet meer ik zou echt als je test een cb pakken

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Wel jammer hoor, want ik was altijd erg blij met die goedkope testen :) Op sensitest krijg ik namelijk sowieso steeds een lichte streep dus daar schiet ik ook weinig mee op.. Moet zelf nu nog even wachten tot ik weer mag testen, maar het viel me echt enorm op dat strepen die ik (en vele anderen hier) positief zou noemen toch negatief waren..

6. Regina78

Regina78 Lid

6 sep 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is de teste heel gevoelig en hebben de mensen die een lichte streep hadden een vroege miskraam?
    Ik heb geen ervaring met die testen, maar het lijkt me erg vervelend. Zelf al heel wat zwangerschapstesten versleten (ik gebruik de ovulatie- en zwangerschapstesten van Zwanger & Kids), maar nog nooit een licht streepje gehad. Wel één keer een duidelijke streep, maar dat klopte toen ook:)

Als je twijfelt en het je onzeker maakt, zou ik een ander merk kiezen.

7. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Inderdaad Regina. Dat denk ik ook! Er schijnen heel veel meiden niet eens te weten dat ze een vmk hebben. Dat schijnt zo vaak te gebeuren zonder dat ze het weten want ze worden op de normale tijd ongesteld, soms wel iets heftiger. Maar als je dus zwanger wilt worden test je soms veel te vroeg en heb je dus een positieve test maar wordt je alsnog ongesteld.
    Dus ik geloof er nog wel in... hahah

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik geloof niet dat INEENS heel veel vrouwen vals positief testen; tenzij het streepje praktisch niet te zien is, maar ik zie heel veel testen die echt duidelijk zijn en die worden ook ineens als vals positief bestempeld omdat ze een paar dagen later "ongesteld" worden.
    Komt misschien hard over, maar ik denk dat die vrouwen zich indekken met "vals positief" omdat de (waarschijnlijke) waarheid te hard is om te aanvaarden > een vroege miskraam...

9. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Inderdaad, vaak kom je er niet achter, maar wel als je te vroeg test. Daarom moet je pas na je NOD testen.
    Ahum... zeg ik die altijd veel vroeger test dan NOD... hahaha

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    P.s. Er zijn verhalen bekend dat er vrouwen zijn die ook rond hun eisprong een streepje kregen met deze testen, maar zo zijn er verhalen over alle testen ;)
    Elke test kan een productiefout hebben en ieder lichaam is anders, dus vals positieve testen bestaan wel degelijk hoor, maar ik vind het jammer dat, terwijl het soms overduidelijk is, er nog geroepen wordt dat het vals is terwijl dat 9 van de 10 keer dus niet het geval is.

Ik test daarom ook altijd een paar dagen, als het streepje duidelijker wordt, weet je genoeg :) (ook niet altijd het geval, maar in 95% van de gevallen wel)

En wat betreft testen voor NOD, uit ervaring weet ik dat dat praktisch niks uitmaakt ;) Ik heb in totaal al 5x een (v)mk gehad, ik test altijd voor NOD, maar het is bij mij altijd pas fout gegaan na mn NOD..

11. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Kristel ik ben het wel met je eens. Er wordt soms bij lichte streepjes gezegd vals posi omdat iemand later ongesteld wordt, maar die testen zien er lang niet altijd vals uit.. Ik blijf ze iig gewoon gebruiken in de hoop dat ie binnenkort eens gaat knallen :D

12. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik denk dat je de 2v5 testen alleen moet vertrouwen binnen 5 minuten. Als de tijd om is, dan moet je de test echt meteen weggooien en niet meer naar kijken (is moeilijk, ik weet het!). Na die 5 minuten kan er namelijk nog wel een lijntje verschijnen, wat niet hoeft te betekenen dat er sprake is van een zwangerschap. Ik heb het 2 dagen geleden ook meegemaakt en ik had nog nooit eerder zo'n 2v5 test gedaan.
    Andere testen bleven gewoon negatief.

13. leonieke

leonieke Niet meer actief

Volgens mijis er echt niets varanderd aan de kv testen. Is nog steeds zelfde doosje met bijsluiter, en als ze veranderingen in werkwijze gaan aanbrengen MOET het erop verwmeld worden.
    Er staat ook dat je vanaf NOD kunt testen.
    Dat er veel meiden zijn die eerder testen (ik beken, ook ik..) wil niet zeggen dat ze niet goed zijn.

Vals positief lijkt me sterk. Denk dan eerder aan vmk, hoe vervelend ook. Soms merk je daar echt niets van.

En positief rond eisprong.. wie doet er nou een zw.test rond die tijd?
    Ik kan me wel voorstellen dat je als een je heel onregelmatige cyclus hebt je 'per ongeluk rond ei test'.
    LH en Hcg zijn beiden meetbaar met ovu test, dus wellicht ook met zw.test..

14. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    wie doet nou een test rond je eisprong nou euhh ik achteraf gezien ;) ... was alleen niet om mn ei te vinden, maar was voor mij wel de verklaring voor t 2e streepje.. na de bevalling van * eliza was mn eerste ongi heel raar, temp bleef ook schommelen dus dan wil je nog wel eens als je nog een testje hebt liggen er toch 1 wagen, achteraf bleek t 2 dagen voor mn eisprong te zijn.

15. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    als ik niet zwanger was dan zag ik ook niets, tenzij je met de test onder een lampje gaat zitten hahaha zo gek was ik afentoe maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
    nu ik wel zwanger ben verscheen er gelijk een tweede streep en erg duidelijk ook, toch een cleau blue gedaan en daar stond zwanger op.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat vinden jullie van de eigen merk etos testen dan? (die hebben ze toch nog steeds?)

17. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb de vroege test van de etos gedaan, 8 dagen voor nod. En hij was positief! Duidelijker ook dan de kv

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik had ze ook de vorige zwangerschap gedaan en was toen tevreden maar omdat ik steeds meer lees dat de kv testen niet meer zijn zoals ze waren dacht ik vraag even van de etos testen of die nog wel goed zijn

19. music4life

music4life Niet meer actief

@ kristel 86

omdat de (waarschijnlijke) waarheid te hard is om te aanvaarden > een vroege miskraam...

euhh tuurlijk dat kan als je veel te vroeg test,, maar als je cyclus zo variert net als die van mij dan weet je dus niet meer waneer je overtijd bent, en dus ga je miss wel te vroeg testen idd... maar ik had dus nog geen eisprong gehad en ik teste positief das toch wel heel maf

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Bij KV testen kun je ervan uit gaan dat ze positief zijn als hij een of twee dagen later donkerder test. Volgens mij zijn vals positieve testjes volgende testen nooit donkerder geworden.
    Zelf trouwens alleen maar goede ervaringen met KV testen.

Deel Deze Pagina