Alleen maar bang!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Momfulness, 11 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi meiden,

Sinds ik zwanger wil worden ben ik alleen maar bang dat het niet gaat lukken.
    Ik dacht dat het leuk zou zijn om, als je eenmaal de knoop hebt doorgehakt er echt voor te gaan...
    Ik ga nu mijn 3e ronde in en doe er alles voor om het precies goed te doen.
    Vorige ronde ovutesten gebruikt, gesmept en toch niet zwanger.
    Mijn vriend heeft bij hem alles laten checken en is allemaal meer dan goed.
    Ik heb redelijk regelmatige cyclussen en heb iedere maand een ei.
    Ook ben ik al meer dan 1 jaar gestopt met de pil.
    Zou er dan toch iets mis kunnen zijn?
    Ik ben de laatst tijd alleen nog maar emotioneel en huil om alles.
    Ik ben er ook niet echt gelukkiger op geworden sinds we deze beslissing genomen hebben.

Vraag me af wat ik hiermee moet en of er meer meiden zijn die dit zo voelen.

Bedankt alvast meiden,

Liefs Luna1

2. meid erg herkenbaar hoor!
    ik heb t ook, zoiets van: waarom lukt t bij andere allemaal wel zo snel en bij ons nou niet!
    wij gaan al aardig hard richting de 19e ronde..
    alles is tot nu toe goed aan beide kanten... we moeten dus alleen nog voor die hsg... maar omdat ik een regelmatige cyclus heb denken ze dat t niet verstopt zit ofzo...
    ik ken dus het gevoel meid!
    helaas kan ik je dus niet geruststellen want dat zijn vaak nutteloze woorden in zo'n geval!
    Hoop iig dat t snel raak mag zijn voor ons!

liefs marieke

3. Momfulness

Heeeeeeeey Marieke!

Tja jouw gun ik het al helemaal om nu maar eens HEEL snel een posi test te hebben zeg.

Ik moet me schamen met mijn geklaag na 2 maanden t.o.v. jou.

x Luna

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik herken het helemaal! Had gedacht dat dit een geweldige periode zou worden maar voel me alleen maar rot.
    Daarbij komt nu kijken dat ik 5 mnd lang een prachtige cyclus heb vorige maand ineens 37 dagen en nu waarschijnlijk 42 :confused:
    Dat komt bij mij ook gewoon doordat ik zoveel zwangeren om me heen heb. Pffff

5. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    Hey Luna; ik wil je meegeven om wat positiever er mee bezig te zijn. De natuur moet zijn ding doen en dat komt zoals het komt. Ik snap dat je heel graag zwanger wilt zijn, dat is iets wat wij allemaal willen. Maar zorg ook dat je er plezier in houdt.
    Strss kan ervoor zorgen dat je eisprong anders is en ik kan het weten, ondanks de ovulatietesten. Soms duurt het even, maar geef het ook wat tijd en ga uit van een jaar..

Dus ontspan en geniet van elkaar ;)

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Meid geduld er staat toch gemiddeld een jaar voor ,,
    Er is op dit moment niks waar je je druk om zou moeten maken
    Mischien eens ff de ovu testen etc aan de kant leggen en gewoon vrijen wanneer je er zin in hebt
    Als je gemiddeld 3 tot 4 x in de week sex hebt heb je dat soort dingen niet eens nodig
    Suc6 meid komt allemaal wel goed

7. och meid als je zwanger wilt worden is elke maand teveel hoor...dus of je nou in ronde 3 zit of ronde 30 ....als je iets wilt duurt alles te lang...

8. Momfulness

@ Snoopy, idd al die zwangeren om je heen maakt je nog onzekerder! Een collega van mij van 35 jr stopt met de pil en meteen die maand zwanger!
    Werkelijk AL mijn vriendinnen, zijn zwanger en staan op het punt te bevallen. Mijn buurvrouw/vriendin is net bevallen van een super lief zoontje! En ga zo maar door! Dat zorgt ervoor dat je nog meer hoopt dat het allemaal snel raak is! Ik heb nu inmiddels 5 zwangeren om me heen en buiten mijn beste vriendin die er 1 jaar mee bezig was waren ze allemaal in de 1e of 2e ronde zwanger! Hier wordt ik zo onzeker van.

@mink, je hebt gewoon helemaal gelijk hoor! Ik denk als je wat langer bezig bent dat je al iets meer kunt ontspannen, of zie ik dat verkeerd.

@ Danjo, Weet je wat het is. Als je net verliefd bent gaat dat 3 tot 4 x seks per week nog van een leien dakje. Maar voor ons is, na 6 jaar de spanning er wel een beetje meer vanaf en we hebben niet zo heel vaak seks. Dat doet niet af aan het feit dat we ziels veel van elkaar houden en als we seks hebben er ook echt wel van genieten. Maar dat is wel de reden waarom ik met ovu testen werk...
    Jouw geduld wordt daar in tegen wel erg op de proef gesteld aan je onderschrift te lezen. Voor jullie veel succes en hopelijk toch snel zwanger!

Wat ik me wel heb voorgenomen is om gewoon over 2 maanden het vakantiegeld te gaan gebruiken voor een vakantie als ik dan nog niet zwanger ben. We wilden het eigenlijk aan de kant leggen voor een baby kamer ofzo, maar dan zijn we er alleen maar nog meer mee bezig.
    Ik denk dat de fout die ik gemaakt heb is om mijn leven nu al in te richten op een kindje, terwijl ik nog niet eens zwanger ben.

Bedankt voor al jullie antwoorden!

Liefs Luna

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ohwww Luna wat herken ik toch veel in jou. Dat heb ik ook al gedaan vanaf het begin wilde eigenlijk nog geen zomervakantie boeken want stel dat het gelijk raak was zou ik dan hoogzwanger zijn blablabla Nu is het straks juli en ik ben nog niet een zwanger pfff. Maar goed vakantie hebben we in januari wel lekker geboekt hoor! :D

10. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    Hey Luna; eigenlijk wordt het alleen maar moeilijker, als je lang moet wachten. Maar ik weet ook dat het geen zin heeft om jezelf gek te maken ;)

Wij gaan nu naar ronde 10 en ben nog niet zwanger geweest. Heb in het ziekenhuis gelegen en meerdere keren bij de gyn geweest omdat ik heel veel pijn in mijn buik heb...

Maar ondanks dat denk ik altijd maar; 5% kan niet zwanger worden, dus heb ik nog 95% kans en dat is behoorlijk wat, dacht ik zo...

11. Hoi Luna, bij mij kwam ook al snel het idee dat ik onvruchtbaar zou zijn.. Ben ook erg bang. Nu ben ik nog wel heel jong en is bijna niemand in mijn omgeving zwanger, maar anders had ik het wel weer heel moeilijk gehad. Ik ben ook al heel snel begonnen met ovu testen en tempen (in ronde 2 al), ik moest het gewoon zeker weten allemaal. Maar op een gegeven moment wilde ik niet meer zo krampachtig bezig ermee zijn, en nu temp ik nog wel enzo maar geniet weer van het leven. Ik hoop dat jij dat ook nog kan, want ik weet je wilt heel graag een babytje, maar je moet ook genieten van de rest anders is het ook zonde.

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hm wij zijn al 9 jaar bij elkaar maar 3 keer is zeker wel haalbaar
    Mijn geduld word zeker op de proef gesteld
    Maar ben zeker niet bang dat het niet gaat lukken
    Mijn tijd komt wel ,,en die van jou ook hoor
    En idd lekker op vakanti gaan

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Een gezond stel heeft per maand 'maar' 20% kans om zwanger te raken...Dus ook al doe je alles goed zoals je zegt dan hoef je nog niet zwanger te raken. De natuur heeft even zn tijd nodig, maar ik weet dat wachten lang duurt!
    Succes meid en houd goede moed en blijf positief.

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey Luna :)

Wat Marieke ook al zei, het maakt niet zoveel uit hoe lang je er al over doet, als je iets graag wilt duurt alles lang.. Bij mij duurde de afgelopen week echt suuuuperlang, het leek wel een maand!
    Ookal ben ik al zwanger geweest (en bijna zeker weten nu weer), na mn vmk afgelopen maand was ik helemaal de weg kwijt 'wanneer mag ik nu weer zwanger zijn? Mag het dan wel goed gaan? Hoe lang gaat t nog duren? Ben ik nu al zwanger?'
    Ik werd helemaal gek en wat ik ook deed, niks werkte... Totdat ik vandaag een superlicht streepje op een test had..

Maargoed, iedereen gaat anders om met dingen en mensen kunnen wel zeggen: ja doe eens rustig, ontspan, etc, etc. Die woorden helpen je niet ontspannen... Het enige wat helpt is voor jezelf beslissen dat het even genoeg geweest is en dat je ff aandacht aan jezelf besteedt etc, of natuurlijk een bevestigde zwangerschap.. maarja, hoe je dat moet bereiken, al sla je me dood...

Ik denk gewoon dat het goed is om je gevoelens te uiten en het maakt niet uit op dat moment dat er mensen zijn die er 'erger' aan toe zijn, want dat maakt t voor jou niet beter of slechter.. Dus, laat maar gewoon horen als er iets is en hopelijk stelt dat je een beetje gerust, dat er iemand naar je luistert :)

15. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hoi Luna,

Jouw gevoel is zooo herkenbaar! Ik word ook helemaal gek van alle zwangere vriendinnen en collega's om me heen en dan heb ik het nog niet eens over al die vrouwen met dikke buiken en kinderwagens die je op straat tegen komt... het lijkt wel of ze met paddestoelen uit de grond schieten! Waarschijnlijk komt dit ook omdat we er zo veel mee bezig zijn en het zo graag willen.

Het maakt niet uit of je er 3, 4 of 20 maanden mee bezig bent, als je iets graag wil is het moeilijk te accepteren als het niet gaat zoals je gehoopt had. Ik ben sinds eind januari gestopt met de pil en al 1x ongesteld geweest. Een "normale" cyclus is ver te zoeken en een ei dus ook! Erg frustrerend als je lichaam niet helemaal doet wat je verwacht had. Ik ging er van uit dat het wel een aantal maanden zou duren voordat het zou lukken, maar op deze manier krijg ik niet eens een kans. Jouw onzekerheid snap ik dus erg goed.

Probeer het toch positief te blijven bekijken zoals die andere meiden al zeiden, hoe moeilijk het ook is. Stress is in ieder geval niet bevorderlijk. Ga dus lekker op vakantie om te relaxen en maak het romantisch met zijn tweetjes. Zie het maar als de laatste vakantie zonder kids en probeer daar volledig van te genieten. Wie weet zijn het dan de ideale omstandigheden voor het maken van een baby!
    Wij hebben ondertussen ook de vakantie geboekt, maar we hebben wel voor een malaria-vrij land gekozen, want je weet maar nooit ;)

En als je er ff doorheen zit: gewoon hier je hart luchten!

Succes ermee. Groetjes van Mia

16. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai Luna,

Elke maand is er een teveel...wij zijn na 16 maanden zwanger geraakt...helemaal dolgelukkig natuurlijk.

Probeer er een beetje relaxt mee om te gaan hoe moeilijk dat ook is...

Groetjes Debby

17. Momfulness

Hey meiden,

al die verhalen geven me toch weer een beetje een goed gevoel. Vooral het gevoel dat ik niet gek begin te worden van mezelf want er zijn er meer die er zo mee bezig zijn zo te lezen ;)

@Snoopy1986, haha idd erg herkenbaar dan! Waar gaan jullie heen?

@Mink, als je er van uitgaat dat 95% van de vrouwen vruchtbaar is dan is de kans idd groter dat het allemaal goed zit! Lijkt mij ook dat de spanning er niet minder om wordt hoor .

@desiree1986, gelukkig heb je nog niet zoveel zwangeren en baby's in je omgeving dan! Hopelijk voor jou ook snel raak!

@Danjo, ja dat lijkt mij ook. Het is natuurlijk verschrikkelijk om een mk te krijgen en ik moet er niet aan denken hoor. Maar het enige lichtpuntje is,
    dat je weet dat je zwanger kunt raken.

@Alice, dat wist ik helemaal niet van die 20%! thx voor de info.

@Kristel86, JUUUUUUUUUUUUUYYYYY weer zwanger! WAt goed en zo snel! Gefeliciteerd meid. Misschien een rare vraag hoor, maar wat was nu jullie kluspatroon? Jij hebt mij toen geadviseerd over die ovutesten en ik heb op aanraden van jou de digitale van cb gehaald.

@Mrs Mia, bedankt voor je lieve woorden. Wat vervelend dat je cyclus zo onregelmatig is nog zeg.
    Hopelijk is dat snel op orde. Toch lees ik hier veel verhalen van zwanger dames die met een onregelmatige cyclus gewoon zwanger zijn geraakt.

Ddebbyy, zie je dat het niks wil zeggen. Ook al ben je lang bezig...het kan zomaar gebeuren! Gefeliciteerd. Kan me voorstellen dat je super blij bent. EN bedankt voor je raad.

Nou, wij zijn vandaag naar het meer geweest om even lekker te zwemmen. Lag goed en wel te zonnen en toen zaten er een stel dames naast ons over zwanger worden te praten. 1tje ervan had 4 jr geprobeerd en had net ee mk gehad. Toen werd er een hoop gepraat over hoe lang het kon duren etc.
    Ik heb achter mijn zonnebril zitten te janken (gezellig voor mijn vriend). Terwijl er allemaal lieve kleine kindjes aan het spelen waren om ons heen. Bah, ik haat dit en ik ken dit totaal niet van mezelf. Ben altijd super nuchter!

Lieve meiden, hopelijk is het voor jullie allemaal snel raak. En ik hoop niet dat ik mensen nog onzekerder maak met mijn geklaag.

Bedankt voor al jullie raad.

95% vruchtbaar en 20 % kans per maand op zwanger te raken. Toch nog een kansje voor ons!

X Luna1

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey Luna :)

Bedankt voor de felicitatie ^^
    Wat ons kluspatroon betreft, de maand waarin ik voor het eerst zwanger werd hebben we hetzelfde geklust als de afgelopen maand weer, dus misschien blijkt het dan toch te helpen :p
    We begonnen 1 a 2 dagen voor mn eisprong, deden t dan elke avond tot en met de dag na mn eisprong. Dus ongeveer 4 a 5 dagen achter elkaar en de rest van de maand eigenlijk niet :p
    Rond mijn eisprong heb ik ook altijd de meeste zin dus dat kom mooi uit haha. Daarvoor en daarna eigenlijk meestal niet, soms wel, maar over het algemeen niet.
    Ik weet niet of het met ons kluspatroon te maken heeft hoor, maar de 2 maanden ervoor deden we t anders en toen ben ik dus ook niet zwanger geweest, dus wie weet helpt het.
    Hopelijk heb je deze ronde echt geluk :-D

19. Momfulness

Hey Kristel,
    nou we gaan ons best doen deze maand! haha
    Eerst maar weer hopen op posi ovutesten.
    Liefs Luna

Deel Deze Pagina