@babyshower ik verwacht er echt geen meer. Niet erg hoor.... heb alles al in huis gehaald hier en dus alles is mijn smaak haha.... Maar met meerdere vrienden samen komen vind ik wel leuk... heb deze zwangerschap mn vriendinnen amper gezien omdat ik zo beroerd ben.... Maar ja van hun kant dan ook niet super veel gehoord. Dus ik denk dat ze er niet zo mee bezig zijn. Een eerste kindje is toch vaak anders dan krijg je toch wat meer vragen hoe en wat. Althans zo ervaar ik het. @bedjes: ik heb 2 dezelfde ledikantjes (gelukkig nog kunnen krijgen) en die staan 0.6 meter uit elkaar ofzo. Ze staan in lengte naast elkaar. Ik vond het leuker staan zo en dan kan ik ertussen in en moet ik niet steeds omlopen om 1 uur bed te pakken. En als ze echt naast elkaar willen slapen dan merk ik dat snel genoeg en schuif ik ze tegen elkaar aan.
@woohoo als de kamer echt ronddraait is het je evenwicht orgaan. Ik heb die een keer ontstoken gehad..... 3 weken plat op bed gelegen. Staat het als bijwerking bij de medicatie genoemd? Hoop dat het eenmalig was voor je. Bloeddruk lijkt me echt niet. Als je ligt stroomt je bloed echtwel naar je hoofd ondanks wat lage bloeddruk.
De bijsluiter is helemaal gericht op orale toediening en buiten zwangerschap. Het gaat hier om vaginale toediening. Ik denk dat dat wel veel uitmaakt qua bijwerkingen. Het komt nu niet in de maag bijvoorbeeld. Duizeligheid staat wel vermeld, maar dat is zo algemeen..
Ja jij beschrijft echt draaiduizeligheid.... dat is toch iets met evenwicht. Hopelijk was het gewoon eenmalig. Echter kan t ook vanuit je nek zijn..... Dus anders even langs huisarts. Ik denk niet dat het an die medicatie is eerlijk gezegd.....
Ik zal het woensdag met de gyn bespreken. Dan moet ik toch voor een echo en consult. Dan weet ik ook meteen of het vaker voorkomt.
Ik kan me niet herinneren dat ik dat als bijwerking had @woohoo. Lijkt me wel vervelend en hopelijk is het snel over. En spannend weer de meting van de week. Wat jammer @Neeltje1985 dat je weinig van je vriendinnen hoort. En wie weet wordt je toch nog verrast (al moeten ze dan we opschieten). Ik merk het hier ook hoor, evenals van ouders/ schoonouders en andere familie. Bij de aankondiging van zwangerschap van ons zoontje stond bijvoorbeeld heel de sidetable vol met kaartjes en nu hebben we er 5 gehad. Van mn so niks gehad, niet eens een kaartje tot vorige week. Een leesboek en 2 broekjes. Onze bedjes staan naast elkaar met een beetje ruimte ertussen zodat we tussen de bedjes kunnen staan. Helaas niet hetzelfde bedje kunnen vinden, balen we wel van maar ja, het is niet anders. Ik heb vandaag ineens weer veel hoofdpijn en duizelig, dus wederom een rustig dagje.
Wij zetten de ledikantjes in L-vorm. Dus eentje langs de wand in de lengte en eentje in de breedte tegen de wand en het andere bedje aan. Dit was de enige manier waarop het paste. Want we zitten met de draaicirkel van de deur, het raam en de radiator waar de bedjes niet kunnen. En ik zet ze ook niet graag onder stopcontacten. Als onze twee baby's net zulke houdinis worden als onze dochter dan zou dat een heeeel slecht plan zijn.
Soo even 8 pagina`s bij gelezen hier, haha ik snap niet dat die meldingen steeds weer uitgaan. Ik heb mooie wagens gezien en bij iedereen zitten de baby’s nog lekker binnen, fijn houden zo nog voorlopig. Ik verwacht wel een babyshower denk ik, ik zou het wel leuk vinden voor de eerste keer maar zou niet bij elke zwangerschap eentje verwachten denk ik. Trouwens @MamaTuttebel waar hebben jullie de wagen gekocht, inderdaad babydump en babypark zijn ermee gestopt en we kopen het liever in de winkel dan online. Ook had ik nog een vraag Ik slik gravitamon mama compleet, 2 x foliumzuur tabletten per dag van de apotheek en 1 ijzer tablet per dag en 1 keer vitamine d. Dat ijzer en vitamine d heb ik nodig omdat ik daar altijd een tekort van heb, maar ik vraag me af? Slik ik niet teveel foliumzuur. Ik moest deze hoeveelheid slikken van de arts-assistent maar ik vraag mij nu ineens af van daarlijk krijg ik veel te veel foliumzuur binnen? Ze gaf ook aan dat ik meer nodig heb omdat het een tweeling is, slikken jullie ook zoveel?
In mama compleet zit al foliumzuur. Dus nu heb je een driedubbele dosis. Een dubbele dosis is al meer dan genoeg. Schadelijk is het volgens mij niet, maar ik zou wel een foliumzuur minder gaan nemen vanaf nu.
Ik slikte heel lang Davitamon mama compleet, kon volgens de fertiliteits arts geen kwaad. Ben daar met een week of 20 of nog eerder mee gestopt. Krijg ze nu ook niet meer weg. Foliumzuur vergeet ik telkens nu ik eraan denk, haha. Verder ook een ijzertabletje en vitamine d.
@Layali01 zoals ik al zei: aan foliumzuur kan je geen overdosis nemen ik was er ook bang voor! Dacht toen ook echt huh zoveel? Maar kan geen kwaad! Je kan altijd navraag doen natuurlijk om het van je eigen arts te horen, die bevestiging is ook fijn! Enuh, de wagen gekocht bij prenatal!
@babyshower verwacht ik ook niet, bij m’n zoontje wel gehad . Leuke high tea. Zou t wel leuk vinden maar ook niet teleurgesteld als er niks komt. Verder heel veel last van harde pijnlijke buiken, wel onregelmatig . Maakt niet uit wat ik doe trouwens, lopen , liggen, zitten, praten ik krijg ze. Erg vervelend wel! Vandaag laatste werkdag! Ga maar opstaan om dit mooi af te sluiten en te gaan genieten van m’n verlof .
Hier stille meelezer. Ik sla niet op wat ik lees. Maar ze zitten nog binnen en door de rust geen harde buiken meer
@Meysje wat super goed nieuws. Verveel je je niet heel erg? @syl33 pas maar goed ip jezelf. 55% van de tweelingen wordt te vroeg geboren...... Dus goed rusten dalijk. @foliumzuur tot 16 weken compleet mama en extra tabletje foliumzuur genomen. Daarna alleen compleet mama. Verder 1g calcium per dag en sinds 9 weken ijzer..
Goed nieuws @Meysje! Rustig aan doen straks @syl33! En succes met je laatste dagje werken! Vervelend die harde buiken, ik heb ze ook steeds vaker. Ik heb steeds vaker dat het onder mn borsten (is dat mn maag?) zo’n pijn doet. Poeh gisteren op bed wist ik niet hoe ik moest liggen en als ik dan moest plassen deed het nog meer pijn met rechtop zitten.
Denk dat dat het duwen van de baarmoeder tegen je middenrif is.... heb ik ook regelmatig last van. Doet dan ook pijn in mn ribben...... plek is gewoon erg beperkt he met 2....
Hebben jullie dat ook gehad in het begin? Om de zoveel dagen verga ik echt gigantische van de buikkrampen. Vannacht ook erg veel last gehad, daardoor zeker twee uur met mijn hand op de buik gelegen en opgetrokken benen. Herkennen jullie dit? Denk de groei!