Zwanger worden en nog vrij jong!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Evamariah, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ik hoop gewoon dat iedereen heel snel zwanger mag worden!

Was het maar gewoon zo dat als je zwanger wilt worden, dit ook gewoon gelijk zo was, was een hoop minder stress en wachten voor iedereen!

Heb verder geen ervaring met een oormeter, ik gebruik zelf gewoon een gewone

2. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Lastig is hij zeker niet, maar v9olgens mij zijn de resultaten niet heel nauwkeurig, dan moet je eigenlijk toch rectaal tempen, maar daar had ik ook niet echt zin in.

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Tis niet echt super nee vind ik, maar goed ik heb het er wel voor over om het toch te proberen.

Misschien als je probeert te kijken wat het verschil is met oormeter en dan een paar dagen rectaal kun je eht zelf aanpassen, van oormeter naar de temp die je dan anders had gehad met rectaal

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Heb tegen mn man gezegd dat mochten we deze ronde niet zwanger raken, dat ik dan een andere thermometer wil (met 2 getallen achter de komma, dus preciezer) En dat ik dan maar ergens beneden ga tempen.
    Wat is nu beter?
    Van voren of van achteren?

5. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Volgens mij is rectaal altijd nog het nauwkeurigst

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hmm dan gaan we dat de volgende ronde maar proberen mocht het nodig zijn ...

Sterretje, moest jij nou vandaag weer voor het eerst werken?

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    ja ben vanmorgen iets meer dan 2 uurtjes naar mijn werk geweest, viel nog erg tegen hoor! Maar goed rustig aan opbouwen!

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey all :)

Iedereen is druk aan het tempen enzo zie ik :)
    Ik bid/smeek weer op mn knieën voor iedereen dat t na deze rondes niet meer nodig is!
    Wat betreft zwanger na een mk.. Ik hoor/lees veel verhalen dat je na een mk net iets meer kans hebt om weer zwanger te worden, omdat je lichaam nog steeds een beetje voorbereid erop is ofzoiets. Weet ook niet precies hoe het zit, maar bij mij klopte het wel ;) Nu maar hopen dat door 2 vmk's mn lichaam er NOG meer op voorbereid is en dat als i kdeze keer weer zwanger mag zijn het eitje bij me blijft.

9. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Jas meis dat zou helemaal geweldig zijn voor je! Ik hoop er ook op dat mijn lichaam dat signaal straks zo goed gaat opnemen ;)

Heb je deze keer je ei ook weer gevonden?

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Kan me voorstellen dat het moeilijk was Sterretje, zeker met het werk wat je doet. Met welke leeftijd werk je?

Heb idd ook al vaker gelezen dat je na een mk vruchtbaarder bent. Hoop voor jullie dat het weer raak is! En dat het dan wel goed gaat natuurlijk.

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ja :) Mijn ei was perfect op tijd, op dag 15. Ik gebruik ovulaietesten sinds maand 1 en eigenlijk is mn ei altijd geweest wanneer ik m verwachtte, alleen de vorige maand was ie een paar dagen te laat.. Dus wat dat betreft ben ik wél heel blij met mn lichaam, alleen nu de rest nog :(

12. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    zo dat is geweldig dat je gelijk weer op de geode weg zit. MAg ik vragen met hoeveel weken je een mk hebt gehad? Als je er liever niet over praat is dat ook goed hoor!

Dus het aftellen is nu begonnen voor jou, spannend hoor, hoop echt dat je vruchtbaarder ben na een mk, want dan ziet het er super goed uit voor je!

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Mag je best vragen hoor :) Bij mij was het echt nog heel pril allemaal.. De eerste keer met 5 weken en de tweede keer met 4 weken en 5 dagen..
    Ben er laatst mee naar de huisarts geweest omdat ik me zorgen maakte erover, maar hij zei dat ik me vooralsnog er neit druk om hoefde te maken, dat we gewoon echt dikke vette pech hadden :(

Maargoed, ik ben nu toch wel weer meer bang dat t de volgende keer weer fout gaat. Daarom ben ik ook op een bepaalde manier bang nu om zwanger te worden. Bang dat t weer fout gaat en dat een 3e klap de druppel wordt zeg maar.. Dat ik dan misschien wel instort ofzo.. het is gewoon moeilijk :( Helemaal als je omgeving nu alweer doet alsof er niks gebeurt is en maar blijft zeggen: joh, je bent nog jong! T komt wel! blablabla..

Ik hoop voor je dat t bij jou niet zo gaat :(

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mensen vergeten zo snel he.
    Dat merkte ik ook na mn miskraam.
    Ik ging een beeld bestellen (een baby die in engelvluegels ligt)
    Zegt mn moeder: is die voor je zusje?
    (die was precies gelijk met mij zwanger, maar heeft abortus laten plegen)
    NEE DAT IS VOOR MIJ WANT IK BEN OOK ZWANGER GEWEEST JA!
    Zo wat was ik pissed toen zeg.
    Weet dat ze het niet zo bedoelde, maar dat was echt even de druppel voor mij.
    Gelukkig wel meteen goed kunnen praten erover met mn moeder, want zij weet als geen ander hoe moeilijk een miskraam is.
    Ze heeft voor dat ze mij kreeg ook een miskraam gehad (leeg vruchtzakje met 13 weken, missed abortion is dat toch?) En heeft het daar nu nog wel eens over.

Zo dat was even heel ego volgens mij :oops:

Maar mensen vergeten gewoon.
    Zij hebben het niet gevoeld, zij zijn niet zwanger geweest.
    Maar blijf erover praten hoor!
    Geldt voor jullie allebei.
    En zeker hier kan je er gewoon over praten zonder dat je nare opmerkingen krijgt.

15. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden, sorry dat ik zo tussen jullie gesprek door kom, maar heb ff jullie hulp nodig! Ik had zondag ongesteld moeten worden maar ben dat tot nu toe nog steeds niet... maandag en gisteren getest, maar negatief... heb steeds heldere/witte afscheiding... was steeds netjes om de 4 weken ongesteld maar dan wel steeds ongeveer anderhalve week, van zondag tot de week erna donderdag..

16. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ja mensen vergeten zeker snel.

Ook de opmerking je bent nog jong, vind ik zo vreselijk, alsof dat eht minder erg maakt! Je bent echt zwanger geweest van een kindje, je eigen kindje nota bene, hoe moet ik dat opeens vergeten, met heel je lichaam voelde je al dat je zwanger was, ik had zelfs al een buikje!

Hoop voor je dat je de volgende keer een hele mooie zwangerschap krijgt Kristel, echt waar dat heb je verdiend. 1 mk is al vreselijk, 2 keer achterelkaar lijkt me helemaal ontzettend moeilijk!

Denk dat je altijd wel angst houd, maar weet dat je geod onder controle word gehouden, end at je een hoop echo's krijgt, dat is msiscien wat meer geruststellend, tegen mij vertelde ze dat als ik het wilde ik er 4 kon krijgen in de eerste 3 maanden ipv 1.

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ja is dat zo? Dat je meer echo's en controles kan krijgen? Ik wil dat namelijk wel mocht ik weer zwanger zijn en wat langer! En ja, die opmerkingen zijn het ergse :( Het ergste vond ik nog de laatste keer dat mn moeder tegen me zei: joh, je bent helemaal niet zwanger geweest, je bent gewoon iets later ongesteld geworden. ()*&#(*#_*^ Hoe durft ze?!

Maargoed.. nu even niet meer ego doen :)
    Ik kan me bijvoorbeeld echt niet voorstellen hoe het moet zijn als je een echo krijgt en dan ineens te horen krijgt dat je kindje niet meer leeft... Bah, ik wordt er gewoon emotioneel van als ik eraan denk :( (Mn hormonen spelen alweer op dus ben beetje gevoelig nu ;))
    Ik hoop echt dat jouw cyclus snel weer de oude wordt en dat je alsnog heel snel je eigen kindje vast mag houden :)

@Dreamer, dat van je moeder is idd echt klote om te moeten horen... En het lijkt me ook echt superklote dat je zus dr kind laat weghalen en bij jou wordt ie zomaar weggehaald... bah! Wat is het allemaal oneerlijk! Hier ook hoor.. Net na mn eerste vmk is mn nichtje erachter dat ze zwanger is.. Ze woont nog thuis, wilde helemaal nooit kinderen en had net een relatie met die gozer waar t van is.. Een ongelukje dus... Waarom mag het bij haar gvd wel goed gaan terwijl wij het zo graag willen en het kind alles kunnen geven?! *#@&$)(&)@#

Zo, dat was weer even genoeg frustratie voor vandaag denk ik ;)

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Oei, die opmerking is wel heel erg hard!

Ja oneerlijk is het zeker.
    Hopelijk zijn we snel allemaal weer zwanger en gaat het wel goed!

Volgens mij krijg je na 2 vmk niet meer echo's dan normaal. Maar dat merk je tegen die tijd wel.
    Je kan altijd vragen.
    En anders kan je altijd naar een echopraktijk gaan voor pretecho's, kost alleen wel aardig wat.

19. DesSa

DesSa Bekend lid

20 mrt 2008
    723
    0
    0
    Hoi dames

Lekker bijgeklets weer zie ik.. Ik heb ook bijgelezen..

Ik krijg bij mijn volgende kleine een wekelijks bezoek aan de gyni.. En dat houd in dat ik ook wekelijks een echo zou krijgen.. Puur alleen om me gerust te stellen.... Volgens mij als je dat aangeeft dat je ongerust voelt doen ze het wel hoor.. Je moet je natuurlijk wel terecht ongerust voelen.. Ik weet nog bij Tycho ik ging bevallen en eiste van de dokter dat hij een echo maakte gewoon om dat kleintje nog een keer levend te zien...

Allemaal te erg voor woorden zeg maar..

@kristel.. Over 11 dagen testen zal het iets zijn deze maand hoop het echt voor je meis..

@linda85 misschien wat plas bij de dokter brengen.. Die zien meteen dat je zwanger bent ja/nee...

@dreamer.. Idd een ontzettende harde opmerking is dat.. Tjeee. Ik begrijp ook niet waarom je zoiets voor je zusje zou kopen als ze bewust voor een abortus kiest.. Maar goed soms denken mensen niet erbij na wat ze zeggen..

@eva meissieeeeeee ik hoor/lees dat het rommelt... Toch een beetje jippie dan.. Ik duim/denk elke dag aan je meis...

Verder met mij alles prima :) !

20. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @kristel
    Volgens mij word dat wel gedaan hoor, ook bij jou, ookal heb je 2 vmk gehad.
    Ik was de vorige keer best overstuur en gaf aan dat ik zo ongerust zou zijjn mocht ik weer zwanger zijn en teon werd verteld dat dat echt gedaan werd bij een volgende zwangerschap, vraag er om als je weer zwanger bent!
    Helpt echt wat meer voor je geructstelling hoor!

Sommige mensen denken niet na bij opmerkingen, ze weten niet wat het inhoud om een mk te krijgen, wat een verlies dat is!

Het lijkt oneerlijk soms, sommige mensen willen helemaal geen kinderen en krijgen ze toch of laten het weghalen, en als je iets zo graag wil, dan mag het op de één of andere manier op dat momment niet zo zijn!

Maar ikweet zeker dat er voor ons allemaal een tijd komt wanneer we wel een goede zwangerschap mogen hebben en daarna een heel mooi kindje mogen krijgen!

Deel Deze Pagina