Zwanger worden en nog vrij jong!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Evamariah, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    goedemorgen....

even op jullie vragen terug te komen...ik zit in ronde 5...ben er nu minder mee bezig dan vorige maanden....ook ik ben getopt met roken al 7 maanden ....heb wel vande week een sigaar gerookt...ik had het hele even moeilijk....

Verder weet ik echt niet of ik zwanger ben ik voel van alles en ook weer niets...ik droom wel elke nacht dat ik zwanger ben.....maar goed...hoe isk het hier verder?>

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    en suhe...wat doe jij zo laat nog op?

3. Lynn, ik hoop echt dat het raak is bij jou!

4. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Merleq en Tascha, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ga ervan genieten!

Alle nieuwe dames van harte welkom en veel succes.

Hier gaat alles heel erg goed. Mijn broeken zitten al te strak als de knoop dicht is... heb ik maar even opgelost met een elastiekje. ;) Met de vermoeidheid en de misselijkheid valt het tot nu toe allemaal nog wel mee. Gelukkig! M'n borsten zijn een beetje gevoelig en verder zeg ik wel 100 keer op een dag dat het nu toch echt waar is..... :) :)

5 juni om 10.40 uur de eerste echo!

Liefs,
    sanne

5. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Goede avond allemaal,

Heeft iedereen vandaag ook van het lekkere weer genoten?! Ik ben lekker de hele dag buiten bezig geweest met het verf vrij maken van de poort! En nu nog een hele week vakantie! Echt heerlijk en we treffen het zeker met het weer!

@Lynn: nog een paar daagjes wachten en dan weet je het!
    @ Sanne: wat leuk dat je zwanger bent en dat het goed gaat! Wanneer ben je uitgerekent?

Ik weet over 9 dagen meer! Als het goed is, was mijn eitje vandaag een plekje in mijn baarmoeder aan het zoeken om zich daar lekker in te nestelen. Had wel wat last van mijn buik (net of in ongi moest worden!), maar voel me verder oke! Ik heb nog nergens last van! Ik vind het wel spannend worden hoor! Hoe gaat het bij de rest?

X Esther

6. jill22

jill22 Actief lid

7 mrt 2008
    154
    0
    0
    kapster
    hallo iedereen

gisteravond teruggekomen uit de ardenne vandaar dat ik er een weekje niet was.

@alle zwangere gefeliciteerd

@nieuwe meiden van harte welkom

vlak voor ik wegging naar de ardenne toch ongesteld geworden helaas :cry:
    maar het is weer over dus we gaan de nieuwe ronde weer in.
    probeer me er een beetje minder mee bezig te houden.

gr jill

7. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Haha, dank je wel zei de oude koe en zij begon te lachen! 8) :)
    Ik heb ook altijd gezegd dat ik vòòr m'n 25e voor het eerst mama wou worden, maar ja, wat doe je, als je 'de ware' pas 9 maanden voor je 25e verjaardag leert kennen... :) Dan hadden we wel héél erg snel zoden aan de dijk moeten zetten en zò belangrijk vond ik het dan bij nader inzien toch ook weer niet... ;)
    Heb toen dus maar gelijk m'n 'grens' verlegd naar 30 jaar. :D

Uiteindelijk was ik bijna 27 toen ons zoontje werd geboren...

Kan me dus heel goed voorstellen dat je zegt (en voelt) 'voor die leeftijd wil ik graag een kind hebben, anders voel ik me een 'oude moeder' en dat wil ik niet', maar aan de andere kant, wie vind jij een 'oudere' moeder:
    - iemand die met zeg 22 haar 1e kind krijgt en met 35 haar 3e, t.o.v. iemand die met 28 haar 1e krijgt en ook met 35 haar 3e?
    - of iemand die met 22 haar 1e krijgt en met 30 haar 2e/3e/4e, t.o.v. iemand die met 26 haar 1e krijgt en met 28 haar 2e (en het daarbij laat)?

In deze situatie zijn de 'jonge moeders' bij hun jongste kind dus evenoud of zelfs oùder dan de 'oude moeders'! Als je me nog kan volgen... 8)

Of je uiteindelijk een 'jonge' of 'oude' moeder bent, hangt er denk ik dus niet alleen vanaf wanneer je je 1e kind krijgt, maar ook hoeveel kinderen je krijgt en hoe snel na elkaar...

Zomaar eventjes 'gefilosofeerd'..., de oude koe had toch niets beters te doen. 8) :)

8. sterr

sterr Actief lid

27 apr 2008
    213
    0
    0
    @ Iuno

25 vond ik altijd een mooie leeftijd om aan kinderen te beginnen.
    En nu heb ik het geluk dat ik op deze leeftijd een goede vaste relatie heb,maar indd het had ook zo als bij jou kunnen zijn.
    Dan had ik er ook niet gelijk op gesprongen hoor haha.
    Een 'oude' moeder om zo maar ff te zeggen vind ik als je je 1e kind na je 30 krijg.
    Op zich is 30 natuurlijk niet oud en zeker deze tijd niet want iedereen wil eerst veel geld verdienen enzo.
    Maar zelf zou ik gwn graag een stuk eerder een kindje willen.
    Het gaat mij erom dat ik het zelf persoonlijk niet pretig zal vinden als me kind bijv. 10 jaar is ik al dik in de 40 ben.

Maar heb er nix op tegen als mensen later pas kinderen nemen hoor.
    Ook weer ieder zijn keus ;)

9. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Sterr, ik snap je helemaal hoor! ;)

Was zelf ook best jaloers op mijn zus, toen zij met 21 al trouwde en met bijna 23 haar 1e kind kreeg. Nu is ze bijna 31 en heeft inmiddels 5 kinderen. :)

Heeft mij ook altijd al heel leuk geleken, zo'n groot gezin! Om hier nog enigszins kans op te maken, heb ik dus ook dìe grens (van geen dik 40 jaar willen zijn, als de jongste 10 is) moeten verleggen naar de 50... ;)

Ik studeerde overigens nog toen ik trouwde (heb 'wat' langer voor m'n studie nodig gehad 8) ), was echt nèt met m'n studie klaar, toen ik erschter kwam dat ik zwanger was. Deed toen 's winters seizoensgebonden werk, dus heb toen de eerste 3 maanden nog gewerkt, tot einde seizoen, daarna maar ww-uitkering aangevraagd, want wie neemt er nu een zwangere vrouw aan. Heb dus ook nooit een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek gehad... :)
    Moet eerlijk bekennen: vond dat ook wel prima hoor! :oops:
    En nu bevalt het me eigenlijk nog steeds wel prima, zo met ukkepuk thuis. Soms mis ik wel wat afleiding, maar vind het verder prima dat ik geen carrière hòef te maken. Belangrijkste vind ik dat ik m'n studie afgerond heb (heeft mijn zus niet #-o ), verder zijn de komende x aantal jaren onze kinderen mijn 'carrière'. :)

Maar zoals jij ook al schreef: ieder zijn eigen keuze! Als een vrouw graag (een) kind(eren) wil, maar ook wil blijven werken of eerst carrière wil maken en dàn (een) kind(eren), moet diegeen dat helemaal zelf weten!

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    hoihoi allemaal :)

na toch weer even weggeweest te zijn ben ik er weer :) en ik denk dat ik alweer kan zeggen dat ik zwanger ben... Maar ik wil eerst nog even een iets duidelijkere test hebben voordat ik t met zekerheid ga zeggen :) Ik ben nu wel bang dat t weer fout zal gaan en maak me er ook best zorgen om :(

Hoe gaat t met iedereen hier? Zijn er tijdens mijn afwezigheid nog zwangeren bijgekomen? :-D

11. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Oh oh Kristel, toch weer vroeg getest? Ik zal voor je duimen en dat het deze keer helemaal goed mag gaan!

Lynn, wat ik hier nog zo laat doe? Ik ben op vakantie in Amerika en we hebben 6 uur tijdsverschil. Soms kijk ik 's morgens of 's avonds even op de computer als we op de kamer zijn. Vandaar.

Nou Jill toch even shit he? Op naar de volgende ronde, dat het dan maar raak mag zijn!

12. DesSa

DesSa Bekend lid

20 mrt 2008
    723
    0
    0
    Heeej dames..

Wat een hoop geschreven weer.. Heb als ik heel eerlijk moet zijn even weinig zin om bij te lezen..

Mijn ei is geweest en ik plas nog steeds scheermesjes met sambal... geen geklus dus deze maand...

@kristel.. duim voor je meis... hoop dat het nu eindelijk raak is voor je..
    @desiree.. tja.. ik weet zo goed even niet meer wat ik wil.. nu even rust zo denk ik maar.. genieten van het mooie weer en sjoerd die ontzettend lief is voor me...

Van de week op de bank vroeg ie me dan eindelijk ten huwelijk.. Volgens mij was het meer een grap.. dus ik heb gezegd kom maar is met een wat orginelers.. Wat een kreng ben ik toch ook he haha..

En vooral niet te vergeten weet niet of ik dat al had gedaan..

Sanne :) van harte gefelliciteerd met je beebie in je buik... in 2009 veel babypret gewenst :) !

13. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    mensjes....ik voel me niet zo lekker....zit vet aan de diaree....blee...ik voel me moe en verot....heb nog steed geen last van mij boobs....kan het zijn dat ik mijn ei nog niet heb gehad?

blhee........nog een paar dagen en dan zal ik wel weer ongi zijn....maar ik ga hoop houden....

dessa....hoop dat je snel van die scheermesjes af bent...

Suhe...lijkt me heerlijk om in USA te zijn.... wij gaan naar egyte....ook lekker....

kristel ik ga voor je duimen duim ook voor mijn aub...

en jill.....klussen he aankomende maand dan komt het helemaal goed!

14. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Wederom een goede avond allemaal,

Iedereen weer een goede dag gehad vandaag! Vandaag was dag 2 van onze vakantie en we hebben wat karweitjes gedaan in en om het huis. Vanmiddag kwam ons nichtje en daarmee ben ik een kadootje aan het maken voor haar moeder (voor moederdag natuurlijk)!

@ Kristel: welkom terug
    @ Dessa:wat jammer dat je je nog even niet zo lekker voelt! Volgende maand beter klussen dan!
    @Lynn: voel jij je alweer wat beter?
    @ Sterr: ik heb ook altijd gezegd dat ik voor mijn 30ste kinder wil, omdat ik idd niet 50 wil zijn als mijn kind 15 is! Ik denk dat als je jonger bent je alle dingen ook wat beter aan kan en dan heb je wat meer energie!
    @ jill: jammer dat je ongi bent geworden! Op naar de volgende ronde!

Volgende week komt steeds dichterbij en ik vind het wel spannend hoor! Nog een weekje en dan is het NOD tijd! Weet iemand hoe lang het normaal duurt voor je ergens last van gaat krijgen? Ik weet dat het niet hoeft, maar ik voel me kip lekker! Misschien dat ik ook wel niet zwanger ben, maar toch! Ik blijf goede hoop houden!

X Esther

15. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik vind deze tijd verschrikkelijk....en dan voelik me nog beroerd bij ook?bha bha.....

16. hannelieze

hannelieze Niet meer actief

hai meiden,
    ikzelf ben 22 en mijn vriend is 26. ben nu sinds december 2007 gestopt met de pil. ik heb het al wel aan een aantal mensen verteld en iedereen reageerde positief! en al zouden ze negatief reageren daar trek ik me niks van aan. het is een keuze waar we vantevoren heel goed over nagedacht hebben en niet iets dat we maar spontaan doen!
    groetjes hannelieze

17. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik ben 24 en mijn man is 29. Voorlopig houden we het geheim dat we bezig zijn, willen geen lastige vragen aan ons hoofd. Voor mij was het altijd heel duidelijk dat ik jong moeder wilde worden. Dan kun je tenminste nog wat doen als de kinderen het huis uit zijn, én je bent nog jong genoeg om leuke dingen te doen met je kleinkinderen! ;)

Als ik het vroeger er wel eens met mensen over had, over mijn 'vroege moeder dwang', heb ik er nooit echt negatieve reacties op gekregen. Wel over het feit dat ik full-time wil blijven werken. Het werkende moeder probleem... :(

18. Lynn ik had 2 maanden terug ook ineens geen last van me boobs maar werd gewoon ongesteld. De ronde erna weer wel erg veel pijn.. dus hoeft niks te zeggen..
    Jemig Dessa die van mij vroeg het ook gewoon thuis.. veeleisend ben jij :p haha, maar hij meende het toch wel? Moet wel op z'n knietjes hoor! ;)
    En doe jij maar rustig aan meid, even genieten van andere dingen en vooral van je vriend natuurlijk, en straks kijken wat jullie willen.. He ik vind dat toch zo rot dat het zwanger worden maar niet lukt :cry:
    Hier verrot als wat maar ja, moet niet gaan klagen met dit weer :)

19. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Hoi Allemaal,

Hoe is het iedereen de afgelopen dagen vergaan?
    @Leeuwtje83 en hannelieze: welkom hier en veel klus plezier!
    @Lynn1986: ben je alweer een beetje beter!

Ik ben gisteren + vandaag met een vriendin van mij naar Sanadome in Nijmegen geweest om ons eens even lekker te laten verwennen en om lekker te relaxen. Volgens mij had ik al wel laten weten dan ik woensdag wat misselijk was en dat gevoel is nog niet weg. Gisteren was het nog erger dan de voorgaande dag en vandaag is het zo met vlagen. Heb ook wel wat last van mijn onderbuik! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet denken? Zou het zo zijn dat ik zwanger ben of is het gewoon dat ik niet zo lekker ben? Ik durf het eigenlijk niet goed te hopen, omdat het dan zo tegenvalt als het niet zo is! Maar aan de andere kant is het zo dat ik eigenlijk nooit misselijk bent en zeker niet al 3 dagen achter elkaar?! Nou komende week maar even mijn NOD afwachten dan! Is nu nog spannender dan anders!

X Esther

20. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Hallo iedereen

EPPIE lekker hoor een dagje in het sanadome....
    Ikke ga niet lekker....ben nog steeds niet ongi en voel allerlei rare dingen...

Gisteren op mijn werk misselijk geweest...de appel zat nog dicht in mijn strot....waardoor het weer omhoog kwam....mmmm lekker....

Mijn borsten zijn SUPER zacht je kan ze gewoon gebruiken als kneedballen....verder heb ik af en toe wel ongi gevoel maar er komt maar niets....ik durf ook alniet te testen bang dat het niet positief is....wilde hier iets gaan typen maar ik ben het alweer kwijt....

uhh oja... (5 min later) ja vind het nu een beetje raar maar ben ziek geweest van de week.... 2 dagen buikgriep...weet neit of dat iets te maken kan hebben met eventuele zwangerschap!

Nou jongens ik weet het niet meer...de test ligt boven te wchten maar de ob tjes ook!

ps ik heb op dag 14 een positieve ovutest gehad......

Deel Deze Pagina