tips om snel zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunlight, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hallo,

zoals jullie misschien wel weten zijn wij al erg lang bezig om zwanger te raken!
    heeft iemand misschien tips om znel zwanger te raken of zijn er geen tips voor? :)

alle tips zijn welkom

liefs

2. mama2801

mama2801 Niet meer actief

weet niet of het werkt? wij zijn er deze cyclus mee begonnen (en wachtende nbog op ei) maar zodra de rode duivels voorbij zijn om de dag klussen....

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Er zijn altijd tips, maar de gouden tip zal altijd blijven: klussen ;)
    Ik zelf heb vanaf maand 1 al ovulaietesten gebruikt, maar toen blijkbaar niet op de goede momenten geklust. Nu deze maand (3e rode) heb ik Persona gebruikt en nu ben ik zwanger :)
    Dus ik zou zeggen als je een beetje hulp kan gebruiken: probeer het met ovulatietesten, maar neem dan wel die echt duidelijk zijn.

4. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hey Kristel,

Wat is het verschil tussen een ovutest en Persona? :oops:

Ik gebruik de ovutesten van Matcare en krijg ook wel een duidelijke streep als ik mijn ei heb, maar helaas.. nog geen resultaat.

Groetjes,
    Roosje

5. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Als de gouden tip toch eens bestond.....

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ovulatietesten moet je zelf aflezen en dan is het nog maar de vraag of je ze goed afleest. Persona is een apparaatje wat dat voor je doet en een eisymbool aangeeft op het moment dat je testen echt positief zijn.

Ik heb de personastaafjes ook een maand in de digitale lezer van CB ovulatietesten gebruikt en die leest ze dus ook voor je af. Die geeft een Smiley als je eisprong eraan zit te komen :)

Ik vind het gewoon heel handig want zo hoef ik me zelf niet druk te maken over of de streepjes nu wel goed zijn of niet...

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    tja tips...

misschien eens langs de huisarts gaan en wat onderzoeken laten doen
    als je al zo lang bezig bent.
    en anders idd ovulatietesten en optijd klussen meer kun je niet doen
    heel veel succes

8. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Bedankt voor je uitleg.
    Ik heb die vraag ook bij het topic 'persona' gesteld, maar vraag het jou toch ook nog maar; waar kun je persona kopen? Bij de drogist?

Ik verwacht rond 15 april mijn ei, zou ik dan wel meteen met persona kunnen starten of moet ik eerst een ronde wachten?

Ennuh, van harte PROFICIAT met je zwangerschap!

Groetjes,
    Roosje

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik had bij het Persona-topic al antwoord gegeven waar je m kan kopen. DA of Etos ;)

Je begint ermee op de eerste dag van je volgende cyclus. Dus nu zou je t nog even zonder moeten doen...
    Ze geven aan dat je cyclus tussen de 23 en 35 moet liggen anders is ie niet geschikt voor je... Over het algemeen zou dat dan wel moeten lukken bij jou, maar zie dat je ook wat cycli hebt gehad die langer duurden... Dus weet dan even niet hoe t dan zit... Misschien eerst even bellen met de infolijn voordat je m koopt?

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    De apotheek kan hem ook voor je bestellen. De drogist hier in de buurt had em niet. Ik heb em uiteindelijk bij een reform zaak gekocht. Koste iets van 80 euro geloof ik met doosjes teststaafjes.

11. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Ja ik zag het, het ging even dubbel op! ;)

Waarom moet je eigenlijk een cyclus wachten?

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Persona volgt je cyclus. Het apparaat begint op dag 1 van je cyclus (dus dan zet je m aan) en vanaf dan gaat ie op bepaalde dagen om een test vragen.
    Je kan niet zomaar middenin beginnen want het is niet alleen maar een ovulatietestenapparaatje :)
    Als je alleen ovulatietesten wilt doen dan raad ik je aan om een verpakking van ClearBlue digitale ovulatietesten te kopen. Dan heb je een handapparaatje + 7 strips. Dat apparaatje leest je strips en geeft een smiley als je eisprong eraan komt. Als die strips op zijn kan je Personastaafjes erbij kopen. Die doen het ook in de CB en ze zijn een stuk goedkoper.

13. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Bedankt voor je tip!

Kun je met de CB wel met ochtendurine testen?

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ja hoor :) Je kan de hele dag door testen met de CB, zolang je een paar uur vantevoren niet superveel gedronken hebt en niet net naar de wc bent geweest al :)
    Hetzelfde als met zwangerschapstesten moet de urine toch altijd een beetje geconcentreerd zijn.
    Dus ochtendurine is prima.

15. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Ow, dat is veel gemakkelijker. 8)

Nu moet ik een test mee naar het werk smokkelen, tellen hoe lang ik niet mag plassen (en dan moet ik natuurlijk de hele tijd.. ;) ) en dan nog stiekem wachten tot de uitslag te voorschijn komt! En daarna nog eens de test wegmoffelen...

Nou, hartelijk bedankt voor je hulp en ik ga de stad maar eens in!

Liefs, Roosje

16. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hallo

is het dan niet normaal dat het zo lang duurt?
    we wouden deze maand nog even afwachten en dan naar de HA gaan.
    maar ik meende altijd dat je pas na 1 jaar proberen naar de HA kon.
    dat hij er eerder toch niks aan doet?

liefs annelies

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Annelies: hoe lang zijn jullie al bezig dan?

18. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    we zitten nu in de negende ronde

19. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    we zitten nu in de negende ronde

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    tja, da's al wel ff, maar weet niet of de ha je nou al gaat doorverwijzen :(
    Tips? Ehm...klussen en vooral veeeeeeel geduld hebben? En als het geduld lang genoeg heeft geduurd (na een jaar dus) naar de ha gaan voor doorverwijzing. En dan weeeeeeeer heeeeel veeeel geduld opbrengen. Ik kan trouwens wel uit ervaring zeggen dat het geduld opbrengen wel ergens toe dient! Als je je kindje eenmaal hebt mag je de rest van je leven nog heeeeel veeeeel geduld opbrengen! :)
    nee, meer tips kan ik niet geven helaas. Na twee kids te hebben gekregen die in 1 keer raak waren, heb ik de gouden formule ook nog niet gevonden. Ook ik zit inmiddels in de mmm helaas :(

Sterkte kan ik je gelukkig wel wensen! En probeer het plezier te houden in je (sex)leven!

liefs!

Deel Deze Pagina