Zwanger worden op jonge(re) leeftijd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hope1982, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik ben ook nog piepjong hoor, maar ik zie ook veel vrouwen die al wat ouder zijn. Vooral in die blaadjes als Wij jonge moeders etc. Allemaal vrouwen die tegen de dertig lopen en werken.

Lijkt een beetje het ideaalbeeld.

2. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Ik ben nu 27. Toen ik zwanger raakte was ik 26.
    En we zijn zwanger van onze eerste.

3. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ben 24 en bezig voor een eerste kindje......Heb een ontzettende leuke baan, leuke vent, leuk huis.....Dus waarom niet.....Mijn omgeving reageert wel positief maar vinden het ook wel een hele stap.....Zeker met oog op carriere maken en het uitgaan.....Zelf zie ik geen problemen, ga gewoon een dagje minder werken......Nu maar hopen dat ik snel mag vertellen dat ik ook daadwerkelijk zwanger ben

Succes allemaal!

4. patricia1987

patricia1987 Actief lid

8 okt 2008
    188
    0
    0
    hoi dames ik ben ook 21 en ga voor ons eerste kindje ik woon nu 2 jaar samen hebben allebei een goede baan en gaan trouwen op 17-04-09 want dan kennnen wij elkaar 5 jaar :D gr patricia

5. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    hoi ames en ben 19 en ik en me vriend gaan binnekort voor een 2e kindje ze is nu bijna 2, mijn vriend is trouwens 28.

gr gina

6. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Hoi Gina, jij bent er ook vroeg bij. Nog even voor de dames die rond hun 17de zwanger waren (of bevallen). Hoe deden jullie dat met school? (Puur uit nieuwsgierigheid aangezien de meeste tot na hun 20ste studeren). En ik weet dat je natuurlijk kan studeren en mama zijn tegelijk maar bedoel meer of jullie nog naar school gingen, hoe er daar tegen aan werd gekeken, of jullie je makkelijk konden ziek melden en of jullie bv een soort van zwangerschapsverlof kregen?

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Zie dit nu pas.
    Maar we weten dus nog niet of we zwanger kunnen worden hoor.
    Dat horen we in 2009 hopelijk!
    Voor nu is de kans 0 om zwanger te worden iig, dus blij, nee ;)

8. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik ben nu 23 en mijn vriend 26, en we zijn bezig voor nummertje 3! :)

9. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wij zijn 23 en 24 en zijn bezig voor nummer 1.
    Nou ja bezig ik ben aan het ontpillen dus echt opschieten doet het niet zo :(

Wat is jong, je weet denk ik zelf wel of je er aan toe bent of niet.

10. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ik ben 22...mijn vriend is 25 en zijn nu in ronde 7 voor ons eerste kindje.

11. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik ben 18 jaar en bezig voor de 2e(ronde 2). Ik was 17 toen ik beviel van onze dochter die nu bijna 1jaar word. Ik heb een baan en werk 2,5 dag en een thuisstudie. Woon samen met mijn mannetje en ben er allemaal trots op :)
    Ik heb wel het idee dat "tienermoeders" groeien.

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wat ik om me heen vooral merk is dat het ook verschilt waar je woont.
    In drenthe bijvoorbeeld is het heel normaal om rond je 20e een kind te krijgen.
    Daar ben je met 25 jaar al laat.
    In de randstad kijken ze je met de nek aan als je op je 20e een kind krijgt en ben je nog jong met 25 jaar.

13. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ja dat klopt wel. Ik woon in de randstad en je word toch altijd aangekeken maar je ziet toch steeds meer jonge moeders lopen..

14. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ja klopt haha

maar het was niet de bedoeling, maar zou haar nooit meer kunnen missen, er zitten voordelen aan jong moeder zijn maar ook nadelen maar zo heb je dat bij iedere leeftijd wel.

ik heb anderhalf jaar bij de kleine thuis gebleven, toen begonnen met de kappersopleiding, dit viel me erg zwaar, dus ben helaas gestopt anders werd ik bang dat ik overspannen ervan werd zo zwaar vond i k het :( dacht echt dat ik het aan kon, was ook 2 dagen tot 8 en was ik half 9 thuis en 1 dag tot half 6 en de zaterdag dan, nu ga ik werken bij super de boer 3 dagen van 9 tot 5, dat is allemaal net wat rustiger voor mij,en ben ik ook op tijd thuis, en dan ga ik me daar omhoog werken, en ondertussen wat cursussen volgens.

Maar vind het van de meiden die het lukken heel erg knap wat makkelijk is het echt niet.

Maar je kan er wel gewoon verlof voor krijgen als je naar school gaat, en ook als je je niet lekker voelt kan je ook gewoon ziek melden dat begrijpen ze dan wel.

Dus zo doende was ik gestopt en vroeg mijn vriend zullen we dan over een tijdje gaan klussen voor een 2e.

15. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik kwam een week voor mijn schoolexmens (heb 2x over mijn examen jaar gedaan, 1e keer gezakt) dat ik zwanger was. Ik heb het even "van me af" moeten zetten om me te kunnen concentreren op de examens. Gelukkig heb ik het ook met mega cijfers gehaald dus ben ik meteen na de uitslag naar werk wezen zoeken. Ik heb toen gesoliciteerd bij het kdv in het dorp en dus ook tegelijk een studie aangeboden gekregen via het NTI. Ook zijn we meteen gaan samen wonen (huur) om aan elkaar te wennen zonder de kleine er nog bij (me mannetje is 24). Eind vorig jaar hebben we samen een huisje gekocht en daar wonen we nu nogsteeds :) De studie zelf is vreselijk saai want je hebt geen klasgenootjes ect. Je moet jezelf ook er écht naar toe zetten om te leren en dat vind ik vaak best moeilijk, ik ga liever lekker knuffelen met me meisje ;) We hebben ook wel mega veel geluk gehad met alles.

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf 21 en mn man is 31 en we zijn nu bijna een jaar bezig voor ons eerste kindje.

17. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ik ben 23 en mijn vriend 26.... en nu een hoop onzekerheid in ronde negen ......

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ik ben 22 en mijn man 23
    We zijn nu bijna aan de 8ste ronde aangeland voor ons eerste kindje

19. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @bos:

Wat vervelend zeg, de ene test zegt positief en de ander negatief.......Daar zou je toch gek van worden? Wat ga je nu doen? Morgen opnieuw testen of toch ff langs huisarts?

Succes.......hopelijk is het resultaat van de eerste test de uiteindelijke uitslag!

20. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    huisarts.. morgen om 8.10 ...had al een afspraat staan (stom toeval natuurlijk) voor een wratje aan stippen dus ga het gelijk ff aankaarten en kijken wat hij er van zegt...

Deel Deze Pagina