heel lage hcg waarden, wat betekent dat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door yasmine1974, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Beste dames, vandaag heb ik een volledig bloedtest gedaan en wat blijkt, dat ik zwanger ben is bevestigd maar daarentegen zijn mijn hcg waarden zo enorm laag dat de dokter me gewaarschuwd heeft dat ik een heel grote kans kan hebben op miskraam :(.

Wat betekent dat eigenlijk? Ik weet dat het iets te maken heeft met de innesteling. Ik heb laatst gesext op 20 september en mijn hcg waarde is nu 11.

Is dat heel laag, of kan het nog goedkomen...:(:(

2. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hcg is het hormoon wat vrijkomt als je zwanger bent(hiervan word je misselijk en alle andere klachten) als het laag is dan kan het zo zijn dat het vruchtje niet sterk is en mischein al is gestorven maar het kan ook zo zijn dat je hcg nog gaat stijgen zeker als het nog heel pril is dan hoeft dit nog niks te zeggen je kan alleen maar afwachten je kan best volgende week ff vragen of je nog een keer je hcg mag laten prikken om te kijken of het is gestegen

heel veel succes

groetjes sapje

3. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Thanks...ik maak me nu zoveel zorgen..mijn dokter heeft gezegd dat ik overmorgen moet teruggaan en dan nog een test moet doen om te kijken of de hcg waarde is verdubbeld..
    2 dagen niet weten of het een positieve of negatieve zwangerschap is, wat een horror....

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat een ellende meid!
    11 is inderdaad eigenlijk TE laag. https://www.zwangerschapspagina.nl/extra/zwanger-worden/alles-over-hcg/
    Ik heb het zelf 2x bij de hand gehad. 1x 16 en 1x 46
    Beide keren bleef ik helaas niet zwanger.
    Het moet eigenlijk minimaal 50 zijn...liefst 100
    Toch zijn de wonderen de wereld nog niet uit, ik ken een paar hele mooie verhalen over hele lage waardes.
    Ik duim voor je...maar vrees eerlijk gezegd het ergste.

Elmo

5. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Ik ben 20 weken zwanger van een kindje wat een miskraam zou worden en anders gecurreteerd zou worden.

Mijn HCG was te laag en in twee dagen niet verdubeeld maar heel minimaal gestegen. De gyn drong toch sterk aan op een curretage omdat het volgens haar niet goed zat, ook was er op de echo een leegvruchtzakje zichtbaar wat niet groeide.

Ik heb de curretage een week kunnen remmen om uiteindelijk een second opinion aan te vragen in een ander ziekenhuis. mochten ze daar hetzelfde zeggen zou ik overgaan tot een curretage maar eerder niet. En wat bleek: een kloppend hartje: nu 20 weken in verwachting van een gezonde meid!!!!!!!!!!!!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, dat bedoel ik...dat hoor je "gelukkig / helaas" vaker (zulke verhalen).
    Hoe hoog was je hCG en hoeveel was het verdubbeld?

7. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Ik weet 100% wat de laatste dag is van geslachtsgemeenschap want daarna had ik last van een scheurtje en hebben we 2 weken gewacht om het te laten genezen... dus als ik blijf lezen is het echt wel veels te laag.. tenzij mijn vruchtje heeel langzaam is ingedaald en heel laat is ingenesteld... (kan dat of ben ik aan het dromen)

Lieve Elmo, wat erg wat je is overkomen, thanks voor je berichtje..het is realistisch omdat je weet waar je het over hebt, dus ik zal het 'ik ben zwanger' gevoel maar eventjes onderdrukken tot ik meer weet overmorgen...

Litdekoster, wat waren je hcg waarden? Ik hoop dat ik evenveel geluk heb als jij en dat het vruchtje levensvatbaar wordt.

Ik probeer positief te denken en heb wat sites bekeken met babynaampjes, misschien als ik het kindje visualiseer dan komt het echt...

8. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Je hoort inderdaad soms hele mooie verhalen van lage waardes en dat het toch een hele goede zwangerschap werd! Dus er is ALTIJD hoop!
    Mijn gyn. zei dat ze het pas positief noemen bij een waarde van 50..
    gek he, want de meeste testen zijn positief bij 25 geloof ik!
    x

9. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Ik had gisteren van de dokter een voorschriftje gekregen van cyclogest (progesteron) die ik er elke avond moet indoen. Heb het gisterenavond voor de eerste keer gedaan en toen ik vanmorgen opstond voelde alles anders. Mijn borsten doen geen pijn meer. :$ Zeer verontrustend vind ik dat want als ze pijn doen voel ik me zwanger.

Dan als ik naar de toilet ging zag ik zo een bruine afscheiding aan het toiletpapier. Ben al een paar keer gaan kijken en het blijft bruin.
    Mag van mijn man het bed niet uit, moet blijven liggen, heb natuurlijk zitten huilen want nu weet ik het helemaal niet meer...

De krampjes die ik al heel de tijd had zijn een klein beetje erger nu, dus ik voel dat er iets in mijn buik aan het gebeuren is maar ik weet niet of het goed of slecht is...:(

Toen ik vorige week bij de dokter langsging om de ivf te bespreken (toen wist ik het nog niet) had hij mij glucophage (metformin) gegeven en elke dag pak ik daar een pilletje van.

Is dit allemaal normaal? Is dit "spotting" zoals ze zeggen? Is het normaal dat mijn borsten vandaag geen pijn doen? :( Mijn volgende bloedtest is pas morgenvroeg.

10. meidenhuis

5. Kan ik Metformine gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

Zwangerschap
    Gebruik Metformine NIET als u zwanger bent of binnekort zwanger wilt worden. Over het gebruik van Metformine tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. Wel is bekend dat uw bloedglucosegehalte ondanks Metformine sterk zal veriëren. Een te hoge bloedglucosespiegel is schadelijk voor het kind. U zult daarom tijdelijk moeten overstappen op insuline, dat u meermalen per dag moet inspuiten. Raadpleeg daarom uw arts als u zwanger bent of binnenkort zwanger wilt worden.

11. meidenhuis

5. Kan ik progesteron gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

Zwangerschap
    Gebruik progesteron NIET tijdens de zwangerschap. Met name gebruik tijdens de eerste vier maanden heeft in zeldzame gevallen afwijkingen bij de baby veroorzaakt.

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @progesterongebruik:

ik heb in juni een mk gehad met 9 weken. Daarna zijn we voor 3 maanden naar Los Angeles gegaan voor het werk van mn vriend. Daar ben ik opnieuw zwanger geraakt, maar met 6 weken weer flink bloedverlies, dacht weer een mk. Daar dus naar een gyn geweest in een prive kliniek en die schreef mij juist progesteron voor (ivm vorige mk) en omdat mijn progesteronwaarde erg laag was. Moet in het eerste trimester tussen de 11.2 en de 90 zijn en bij mij was het 11. Dit heb ik tot 10 weken vaginaal ingespoten.
    Ik ben er van overtuigd dat het goed was dat ik daar was omdat ze het in NL bijna niet voorschrijven en ik denk ook dat daardoor mssn wel mn zwangerschap gered is. En nu ben ik bijna 14 weken zwanger! dus over het progesteron gebruik verschillen de artsen blijkbaar nogal van mening....

13. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    nou de afscheiding wordt steeds roder en heb man in paniek ge-smst dat ie naar dokter moet bellen (kan niet praten want ben overstuur) en dokter heeft gezegd dat ik er pilletje progesteron moet bijstoppen en blijven liggen...

Ik woon in Dubai dus daarom zullen de voorschriften misschien verschillen met die in Nederland.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Progesteron kan gewoon gebruikt worden tijdens een zwangerschap. Bij IVF/ICSI is het standaard om progesteron-bolletjes te gebruiken na de punctie, in sommige gevallen moet dit zelfs tot 12 weken zwangerschap of nog langer. Dus dat kan zeker geen kwaad! Een miskraam kan het echter niet tegenhouden, maar wie weet is het net het zetje wat je nodig hebt.

Succes & ik hoop dat het goed mag blijven gaan!

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jep :D

16. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Thanks dames, maar euh...wat denken jullie van het bloedverlies en het feit dat mijn borsten geen pijn meer doen?:(

Ben namelijk in de overtuiging dat ik mijn vruchtje aan het verliezen ben. Ik voel een scherpe pijn in mijn onderbuik en lijkt ook beetje alsof mijn darmen overstuur zijn.

17. meidenhuis

Als ik jou was zou ik even naar het ziekenhuis gaan voor een echo, dan weet je het één en ander zeker.

Ook kun je vragen om een HCG meting, indien die nioet gestegen of juist omlaag is gegaan weet je dat het mis is.

Ik hoop voor jou dat je toch een goed einde hebt meis!

18. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Nou, ik bloed nu heel hard, mannetje had de digitale tester van clearblue gebracht en heb getest: resultaat is NOT PREGNANT.
    maw, ben mijn vruchtje kwijt...op 3 dagen ben ik van superblij naar onvoorstelbaar verdrietig gegaan...

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :( he meid wat naar voor jullie...

Ik zou wel echt nog naar een ziekenhuis gaan om te laten controleren of echt alles dan ook weg is.

Heel veel sterkte...

Heb je daar ver weg wel veel mensen om je heen zodat je niet steeds alleen bent? Of woont je hele familie in Dubai?

20. Danique2007

Danique2007 Actief lid

5 okt 2009
    170
    0
    0
    Limburg
    #20 Danique2007, 12 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2009
    Bij mij was vorige week mijn HCG hormoon ook heel laag, kijk maar in mijn fotoalbum naar mijn testen, maar deze nu had ik een dikke vette streep, dus had nu as echt goed toegenomen. Niet de moed opgeven, misschien gebeurt dat bij jouw ook wel en maak je je druk om niks. Rond week 7 is je HCG hormoon het hoogst volgens mij.

Deel Deze Pagina