help mijn man durft nu ineens niet meer

Discussion in 'Zwanger worden' started by miss, May 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miss

miss Fanatiek lid

Mar 20, 2008
    1,647
    0
    0
    eerder had ik een topic gemaakt yess we gaan ervoor, maar toch niet.
    Gister knallende ruzie gehad want hij trekt zich weer eens terug.
    Hij is er wel aan toe maar hij is bang voor de financiele kant.
    Ik kan hem goed begrijpen natuurlijk moet je daar naar kijken maar hij denkt echt dat het 100 de euros in de maand kost zo een kleintje.
    En we moeten wel onze leefwijze aanpassen dan want anders gaat het idd niet, nu kunnen we tussendoor nog leuke spulletjes kopen enzo dat kan dan niet meer. Hij is bang dat hij in de maand niks meer overhoud.
    hij verdiend houd 1600 euro netto over in de maand maar zijn geld gaat op aan de rekeninngen hij houd weinig over. Ik verdien 700 tot 900 in de maand dat verschilt en houd op het moment ook niks over maar dat komt door mijn levensstijl nu. mijn vaste lasten zijn rond de 300 euro. dat gaat toch wel dan? En je krijg kindertoeslag en kinderopvangtoeslag.
    Wat vinden jullie, wat is jullie ervaring?

2. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    1,648
    0
    0
    Hey meis

Dat is inderdaad goed balen voor je
    Maargoed een kindje kost echt heeeeel veel geld
    En ja het kost geen 100den euros in de maand, maar je bent er toch zeker wel 2 kwijt in de maand
    Je moet de luiers hebben, billendoekjes, de melk dat zowiezo dat kost je al zon 100 in de maand en dan komt de rest nog erbij
    Toen die kleine van mij wat ouder werd en aan de fruithap en groentehap en dat soort dingen ging was ik ruim 300 in de maand kwijt alleen aan t kleintje
    En je moet dan ook nog een babykamer en babyspullen aanschaffen
    En dat is ook heel erg duur
    En je moet ook niet vergeten dat als je zwanger bent aan het eind of je bent net bevallen dat je ook niet meer kan werken dus of veel minder of helemaal geen geld krijgt dus ben je afhankelijk van je vriend zn salaris en aangezien hij al bijna niks over houd en dan ook jou vaste lasten erbij krijgt en nog het kleintje erbij snap ik best wel dat hij twijfelt
    En ja de kinderbijslag.... het is maar 190 per 3 maanden dus daar heb je ook niks aan, het is meestal al op voordat je het hebt
    Ik zal die website eens voor je opzoeken waar staat wat een kindje kost
    Maar in ieder geval heel veel suc-6 ermee ;)

3. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Nou sorry hoor, maar je kunt het echt wel redden met minder dan 300 in de maand voor een baby. Mijn beste vriendin heeft 2 baby's en zelfs zij is nog geen 300 in de maand aan ze kwijt. Luiers en voeding ed is wel duur, maar het ligt er wel aan wat voor merk enzo en of je op de aanbiedingen let. Een pak pampers of het c1000 huismerk (wat overigens heel goed is en kost maar iets van 10 euro per pak)
    Als je borstvoeding geeft hoef je al geen flesvoeding te hebben. En het is al aardig snel dat je niet perse meer aparte potjes hoeft te hebben maar dat ze gewoon kunnen eten.
    Met het loon wat jij opnoemt, zou je het echt wel moeten kunnen redden. Ligt wel voor een groot deel aan de vaste lasten die je nu hebt, maar daar kun je eventueel nog wel wat aan veranderen als je dat echt wilt.
    Ik hoop dat je eruit komt met je vriend!

4. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    Het valt idd wel mee wat een baby kost en dat went ook wel dat je iets minder hebt (nou ja minder je hebt er een babytje bij hihih)
    Borstvoeding is als gratis mocht je dat gaan geven hih, nee ik vind het reuze meevallen.
    En volgens mij gebruik je een blik voeding in de 3 dagen (dacht ik) á 9euro ,en luiers kun je zo duur maken als je wil,er zijn altijd wel aanbiedingen.
    net asls dat je leeft naar meer geld is dat ok met een baby erbij het went gewoon.

En je kiest er idd voor , ja je levert een hoop vrij tijd in je kunt niet zomaar meer weg (al deden we dat in het begin wel we gingen overal heen en namen m mee wnat hij sliep toch overal.

Nu hij ouder wordt is meneertje lastiger maa rdat is logisch. 8)

nou succes meid!

5. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Misschien is het ook een beetje de schrik..ojeej het gaat nu echt gebeuren! :confused:

Tja baby's kosten geld.. maar in het begin echt geen mega kapitaalen...de grootste klap komt als ze naar school gaan ;) Luiers heb je in verschillende prijsklassen en vaak in de aanbieding...en borstvoeding is gratis 8) ( da's al een half jaar gratis eten!)

zou even rustig overleggen of het echt alleen het geld probleem is of ook gewoon de angst voor de grote verantwoording :eek:

6. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    Ik zeg altijd; 'Bij twijfel, niet oversteken' :) Ik vind wel dat je vriend er helemaal achter moet staan hoor! Natuurlijk kun je hem daarin sturen door deze antwoorden aan hem door te geven, maar je moet er wel helemaal zeker van zijn! Een kindje krijgen is niet niks hoor!

Maar verder ben ik het met iedereen eens, je zult er iets voor moeten laten, maar je krijgt er iets heel moois voor terug! :D

Hoop dat je snel mag beginnen meid! :) Succes!

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hey Miss :)

Misschien helpt het voor je vriend als jullie nu al een beetje zouden leven alsof er een kindje is.
    Zo kunnen jullie alvast 'oefenen' met het geld.
    Mijn vriend en ik doen dat nu ook. Wij hebben een tijdje terug alles op papier gezet hoeveel geld er binnenkomt en hoeveel er zowiezo al uitgaat aan vaste lasten (huis, verzekeringen, gas/water/licht, benzine, etc).
    Daarna van het geld wat daarvan overbleef een nieuw lijstje gemaakt met budgetten. Dus zoveel mogen we per maand aan boodschappen uitgeven, zoveel aan extraatjes, zoveel sparen we, etc.

Wij werken nu met potjes. We hebben een boodschappenpotje, een potje voor de dieren, etc.

Zodra ons geld binnen is gaan we meteen naar de bank om zoveel te pinnen voor de boodschappen en dergelijke en dat doen we in de potjes. Daar moeten we het dan maar mee redden ;)

Zo kan je al een heleboel geld besparen, want normaal gesproken pinnen wij alles, maarja, dan vliegt het geld er eigenlijk uit, want zo zie je niet dat je geld minder wordt. Als je je geld cash in huis hebt en maar een bepaald bedrag te besteden hebt, dan kan je het echt zien dat t minder wordt en denk je ook beter na over wat je koopt.

Zo kan je eventueel ook al een potje maken waar je elke maand al het cash geld in doet wat je eventueel overhoudt van de boodschappen ed.

Ik zou zeggen, probeer het eens :) Voordat ik ging samenwonen deed ik t ook altijd zo en ik hield eigenlijk elke maand wel geld over :)

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    potjes....neej daar begin ik niet aan....hihi...er word veel in gebroken in het decadente dorp waar ik woon...en dan heb ik hier geld voor het oprapen!... ook over de borstvoeding...dat heb je toch ook niet altijd voor het zeggen.....maar goed...das ieder zijn eigen mening...het komt er op neer wat ik wil zeggen het is hoe je wilt leven wil je luxe leven dan zul je moeten wachten wil je inleveren en minder luxe hebben dan kun je proberen om aan kinderen te beginnen... ( en dit is niet in de zin als ik een kind heb breng ik hem terug) het is meer in de zin het wil ook niet altijd meteen lukken...ik zou het daar is over hebben....wij hebben ook gewacht tot wij en alles kunnen bieden en alles kunnen kopen wat we willen kopen....maar daar heeft ook een flinke studie aan vooraf gegaan en w8ten!

Nou hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel!

succes met wat jullie verder besluiten...

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Nouja, wij hebben dingen niet open en bloot in de kamer staan hoor ;) Maar het is maar net wat je wilt natuurlijk :)

10. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    whahaha..en dat hadden onze buurtjes ook niet....maar die mensen hebben niet zolang nodig om de boel grondig te onderzoeken....en misschien in jou buurt/plaats zijn ze niet zo actief als hier....en je hebt wel gelijk alles wat ik koop pin ik dus overzicht heb ik niet...heb gelukkig een mobiel waar ik de bank dag en nacht mee kan bellen om toch ff te kijken of het nog niet op is...hihi

11. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Inderdaad je kan wel potjes gaan maken...maar de energie rekening wordt hoger ( meer verbruik met een kindje) Waterverbruik wordt hoger (meer wassen/badderen) Misschien wel een idee om van te voren je energie verbruik terug te draaien...draai je was op 30 graden etc. Maar potjes zijn zo oppervlakkig..noodgevallen potje dekt vaak de lading niet (alles gaat tegelijk stuk! :rolleyes: )

Had laatst met een vriendin er over..waarom wij wel naar australie op vakantie konden en zij niet...minder kleding en make up was de uitslag!
    Je zal er wel iets voor moeten laten...maar heb alles over voor de dikke buik die ik nu heb :D

Betreft BV....weetje dat maar 1½ procent van de vrouwen werkelijk GEEN bv kunnen geven...en de rest wel...als je maar wilt. Als je wil inversteren in bv zal het je lukken. (als het zo ver is zeker naar een bv-info avond gaan!)

12. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    jah iwl wel bv gaan geven maar dan moet ik toch eerst zwanger worden!.... en over die vakantie hebben wij ook....dat mensen zeggen waarom wij wel in het hoog seizoen 2 weken in een 5 sterren hotel kunnen zitten...wij ( voorla vriend) heeft daar dan ook KEI HARD voor moeten studeren....al 7 1/2 jaar en dan is hij nog geneens klaar!...maar goed...dat wist ik niet van de bv...maar ik ken heel veel mensen die hebben moeten stoppen omdat of het spruw was of omdat er een ontsteking zat.....

ennog een klein iets....bv is niet te best voor de man en de band met het kind...of zien jullie dit anders?

13. miss

miss Fanatiek lid

Mar 20, 2008
    1,647
    0
    0
    hoi damens heel erg bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb vanmorgen even snel wat rekenwerk gedaan kwa vaste lasten enzo en ik snap niet waar dat overige geld blijft!
    We kunnen heel veel geld overhouden maar wel leven nu gewoon te ruim! Vanavond gaan we het even goed op papier zetten en dan gaan we verder kijken hoe nu. ik heb mijn vriend vanmorgen gebeld en die keek er ook wel van op wat we eignelijk nog over kunnen houden in de maand. we zijn nou gewoon niet bewust met ons geld bezig en dat is heel verkeerd dat moet echt anders, maar als ik dan zie wat we over kunnen houden dan zie ik geen financiele problemen! Ik hoop dat ik hem vanavond kan overtuigen. nou ja overtuigen dat ik hem aan het denken kan zetten. Hij zegt dat hij het heel graag wil maar gewoon bang is om de stap te nemen en hij is bang dat het financieel niet lukt omdat we nou niet veel overhouden in de maand, maar ik ben er al achter dat we nou ons geld wegsmijten aan onzin dingen. Nou ik ben benieuwd.
    word vervolgd............

ps dat van die potjes gaan we zeker proberen kristel bedankt voor de tip!

14. Naiobi

Naiobi VIP lid

Apr 25, 2008
    6,397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Een vriendin zei tegen mij. Zo kun je elke keer wel op gaan schuiven, laat het gewoon op je af komen. Dus dat doe ik nu dus..

Ik zelf vind het ook nog wel eng, maar laat het dus maar op mij afkomen wanneer het zover is.

15. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Spruw is op te lossen met medicatie die NIEt schadelijk is voor het kind, en bij onsteking is het juist verstandig om door te gaan met BV omdat de baby dan de ontsteking kan weg drinken als dit namelijk niet gebeurd loop je langer met de ontsteking en is veel pijnlijker.

Band met baby is flauwe kul. er zijn zoveel andere dingen dat de man met baby kan doen dan aleen voeden.. (verschonen, badderen en veeeel knuffelen!) De eerste 6 weken wordt afgeraden om te kolven omdat je wil dat je bv goed opgang is en je kind niet in verwarring wil brengen met een fles. daarna kan je best kolven om papa te laten voeden en om aan het flesje te wennen als je straks weer gaat werken...maar deze info is heel bekend en krijg je ter zijne tijd wel ;)

16. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey,

Ik snap dat het een lastige keuze is. Maar ik heb wel ooit een artikel gelezen waar in stond dat het ook van inkomen afhankelijke is hoeveel kosten je maakt voor je baby. Mensen met een lager inkomen geven ook minder uit. Dan kan je niet alle duurste en meest luxe spullen kopen.
    Je kan ook veel op marktplaats kopen. Ik ben nu zelf nog aan het studeren en nog een jaartje bezig. Mijn vriend is bijna klaar en heeft nog geen werk. En toch zijn we al begonnen. Maar kosten als luiers en voeding die heb je natuurlijk altijd.
    Maar toch denk ik altijd dat je financieen niet de reden moet laten zijn dat je geen kinderen wil. Dan maar wat minder duur op vakantie en een goed kope auto rijden!

17. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @Miss: je kunt ook even op de site van het nibud kijken. Daar kun je een boekje kopen over hoeveel een kind kost van geboorte totdat hij uit huis is. www.nibud.nl

Veder is het natuurlijk helemaal aan jezelf hoeveel geld je aan een kind uitgeeft. krijgt hij/zij borstvoeding, moet hij/zij kleertjes aan van mexx of kan hij ook kleding dragen van de Hema of 2ehands. Wat voor luiers schaf je aan (zou daar trouwens niet op korten, want dat is wel echt belangrijk dat het goeie zijn!), koop je je kinderkamer en kinderwagen 2e hands of helemaal nieuw (er staat echt genoeg op marktplaats hoor). Etc etc.
    Ik ben moeder van 1 kleintje en heb toen ik heb kreeg nog gestudeerd. Wij hielden ook niet veel over, maar liefde, aandacht en voldoende borstvoeding is in het begin alles wat hij nodig heeft (ja, oke niet alles, maar je begrijpt wat ik bedoel toch?!).
    Als je echt aan een kindje wil beginnen en je hebt heel sterk het gevoel 'we gaan het redden!', dan zou ik het gewoon proberen. Maak je je echt heel erg veel zorgen om de financien, ja dan zou ik het nog even laten gaan. Al weet ik dat dat HEEL erg moeilijk is als je echt moeder wil worden.

Succes ermee meid!

Liefs, Daphne

18. sterr

sterr Actief lid

Apr 27, 2008
    213
    0
    0
    je kan het zo duur maken als je zelf wil.

Als jij je kind dure merk kleding wil geven dan kost het je automatisch meer per maand.

Als ik kijk naar jullie in komen en die van mij en me vriend snap ik niet dat jullie daar geen kind van kunnen onderhouden.
    Dan moeten jullie wel heel luxe leven.

Er zijn zelf mensen die een kind krijgen (niet gepland) die bijde geen werk hebben nix en ook die reden het.

19. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    prima...mij maakt het verder niet uit hoor...ik doe toch wel wat ik zelf wil...en wat ik wil weet ik nog niet...maar goed...ik kan nu allemaal tegen argumenten gaan geven....heb ik niet zo'n zin in,,,, snap je?

nou jij veel succes met je bv geven.... het enigste wat ik er nog bij willen zeggen is...bv geven vergt veel van je en sommige vrouwen kunnen dit niet handelen..die zoeken denk ik een bapaalde vrijheid die je niet hebt met bv...ik ben niet zo'n vrouw by the way....maar goed die dicussie laat ik lekker aan andere over...en als je geld wil besparen moet je zeker aan de bv....

20. miss

miss Fanatiek lid

Mar 20, 2008
    1,647
    0
    0
    ja ik sta er zelf ook even versteld van hoe veel we eigenlijk over kunnen houden in de maand Dat moet goed komen.
    Ik hou zelf helemaal niet van merkkleding bij mij moet alles zo geodkoop mogelijk hahaha en ik koop alles wat ik heb op marktplaats altijd. Wij kopen heel vaak dingen die we nog kunnen opknappen.en daarbij zijn heel veel vrienden en familie al met kinderen begonnen dus alles schuift een beetje door zeg maar, die heeft dit nog die heeft dat nog. en je krijg gewoon ook altijd veel. teminste dat zegt mijn vriendin.
    maar ja we gaan vanavond ff alles bekijken.
    ik heb al wel de toeslagen berekend wat we kunnen krijgen enzo.

Share This Page