6 neg. testen, neg. bloedtest --->toch zwanger!!!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Linda2012, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda2012

Linda2012 Lid

27 apr 2012
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de afgelopen dagen veel op fora gelezen, omdat ik heel al 2 weken overtijd ben, 6 negatieve urinetesten heb gehad en woensdag een negatieve bloedtest. Ik heb zelfs dinsdagavond bij een particuliere echopraktijk een echo laten maken, omdat ik zo overtuigd was dat ik zwanger was, maar alle testen negatief uitsloegen. Gistermorgen belde ik naar de huisarts, HCG in bloed was 2... Ze gaf me het advies om het maar 2 weken af te wachten.... 2 weken :$

Omdat ik toch het gevoel blijf hebben zwanger te zijn, deed ik vanmorgen urinetest nummer 7... en wat denk je? Hartstikke positief! Ik wist het ook gewoon zeker. Op de echo dinsdagavond was iets (de echoscopist durfde geen 100% uitsluitsel te geven) van 4,1 week te zien. Als ik reken betekend dit dat ik vandaag pas overtijd ben...dus dat ik zwanger ben geraakt, terwijl ik eigenlijk ongesteld moest worden. Biologisch onmogelijk zou je zeggen...ja, maar verklaar dan maar eens deze positieve test en mijn gevoel.

Ik moet erbij zeggen dat ik een zoontje heb van bijna 7 en bij hem had ik 2 negatieve testen voor ik positief testte, terwijl ik ook al een tijdje overtijd was...dus blijkbaar snapt mijn lichaam het niet gelijk!

Ik weet dat ik nu dames hoop geef die misschien niet echt zwanger zijn, maar omdat ik ook veel lees dat het ECHT niet kan een negatieve bloedtest en toch zwanger, moest ik mijn verhaal kwijt! Ik blijf zelf uiteraard nog wel een beetje sceptisch, ga vanmiddag naar de huisarts en wil toch eerst zien dan geloven...op een echo, maar goed een positieve test liegt er niet echt om!

Ik zal volgende week nog even een berichtje plaatsen als ik weer iets meer weet :)

PS. zijdelingse informatie: ik ben niet gepland zwanger geraakt, gebruik zelfs de nuvaring en heb de afgelopen maand 2x gevreeën met mijn vriend (wat problemen in de familie waardoor er wat veel stress is geweest) ....dus hoe bizar is het als ik ECHT zwanger ben.

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Meid, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Ten tweede, denk ik dat je inderdaad erg veel meiden nu een hart onder de riem steekt. Het is ook wel eens fijn om een succes verhaal te mogen lezen!

Ik wens je een geweldige zwangerschap toe!!! En dank je wel dar je dit wilde delen met ons!

3. Linda2012

Linda2012 Lid

27 apr 2012
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een onwijs lief berichtje :) hihi, doet me goed!! Dank je wel.
    Ik houd jullie wel nog even op de hoogte...hoe vaak ik op fora wel niet lees dat mensen dan bepaalde dingen zeggen en nooit meer wat laten weten. Dat geeft ook alleen maar onzekerheid.

En ondanks dat ik er echt wel vanuit ga dat ik echt zwanger ben...je zou mijn lijf moeten voelen :D blijf ik even rustig tot ik het gezien heb! Oftewel wordt vervolgd....

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

#4 SeaShell, 27 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2012
    van harte gefeliciteerd!! :D

je bent nu pas 4,1 week zwanger zeg je, dus is het toch niet gek dat je 2 weken geleden 6 keer negatief testte? 2 weken geleden had je dan je eisprong en kon je dus nog niet zwanger zijn.

en als je HCG in je bloed gister 2 was bij de huisarts kan hij vandaag bijv best 20/25 zijn waardoor de zwangerschapstest nu positief uit slaat. HCG verdubbeld snel.

maar je bent pas NU zwanger en niet 2 weken geleden, want 2 weken geleden had je je eisprong als je HCG gister nog zo laag was, dus ik snap het niet zo?

vandaag is pas je NOD, dus totaal niet raar dat je nu pas zwanger bent
    normaal test je toch ook pas positief op de dag dat je ongesteld moest worden? dus vind het theoretisch niet onmogelijk :p

zelfde als dat ik nu een paar keer negatief test ( 2 dagen na mn eisprong, want dan kan je niet positief testen) en over 14 dagen wél positief test op de dag dat ik eigelijk ongesteld moest worden :p

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vind het ook een beetje een vaag verhaal van TS (sorry TS). Snap er dus ook niet veel van..

6. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Fijn dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!

Maar je titel klopt niet helemaal hè? Want je bent nog maar zo kort zwanger, dat het toch logisch is dat je 6 negatieve testen had? Je was toen ook helemaal niet zwanger meid! Je bent waarschijnlijk daarna zwanger geraakt. Dus echt een hart onder de riem is het helaas niet, want die testen klopten gewoon. Maar dat neemt niet weg dat ik blij voor je ben hoor!

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

- Op de echo van deze week was je max 4 weken zwanger, of helemaal niet.
    - bloedtest van gister zei 2 HCG

Dus je kunt nooit 2 weken overtijd = 6 weken zwanger zijn. Bij 6 weken moet je meer op de echo zien (al bijna een kloppend hartje) en meer HCG hebben.

Je bent nu dus hooguit 4-4,5 week zwanger en dus net 1-3 dagen overtijd, en dus heeel logisch dat je 6 negatieve testen had 2 weken geleden, want als je nu 4 weken zwanger bent was 2 weken geleden je eisprong

Maar wie weet ben je helemaal niet zwanger? Je gebruikt voorbehoedsmiddelen? Klopte die ene positieve test wel?

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #8 piccolina, 27 apr 2012
    Laatst bewerkt: 27 apr 2012
    volgens mij klopt het gewoon, zij is 4 weken zwanger, dus de bloedtest kan ook negatief zijn - wel % klein maar het kan omdat het nog zo pril is. Dat alle urinetest negatief waren dat klopt want het is zelfs nu mogelijk dat je op 5-6 weken negatief test - sommige testen niet nakeuring genoeg.

En wat je cyclus betreft - ik neem aan dat je het had 2 weken geleden verwacht maar misschien door stress of door pillen het is verschoven en daardoor kreeg je 6 weken je NOD en je ovulatie is plaats gevonden 2 weken geleden op moment dat je dacht je menstruatie moest beginnen..
    Het is ook mogelijk dat je minder dan 4 weken zwanger bent want bij echo kunnen zij echt nooit precies zeggen ook soms niet of er daadwerkelijk zwangerschap is. Als ik kom bij echo op 3,5-4e weer van mijn cyclus vlak voor mijn NOD, dan zeggen ze altijd- of je baarmoeder is bevrucht van 4 weken of het is gewoon een teken van beginnende NOD - ze kunnen nog niks zien...

Als er iemand een verhaal had van - Ik ben nu 6 wk zwanger en bloedtest negatief, dan zou ik denken dat het onmogelijk was omdat het simpel weg niet kan gewoon.

Jou verhaal helaas zo bizar ook weer niet... ik ken heel goed 1 meisjes is 6 maanden zwanger bleek te zijn - maar omdat zij super sportief is, platte buik had met spieren en pillen gebruikte dacht zij dat het onmogelijk was en ging naar de HA met de klacht -iets met de darmen. Door spieren kindje was erg klein en gedrukt op de organen dus de HA kon ook niks voelen en toch zwangerschapstest gedaan en ja- 6 maanden zwanger :) Nu heeft zij ene gezonde kindje!
    Dus dat het is onmogelijk met pillen...

Maar voor alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap! succes en plezier ermee! Ik zou voor de zekerheid nu een bloedtest maken want testen maken vaker een fout! En 4 weken is nog zo kort en door de pillen kan het nog ook gewoon in gewone menstruatie uitlopen volgende week..

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Je hebt gewoon een late eisprong gehad. Je kan op het moment van een eisprong dezelfde klachten hebben als bij een prille zwangerschap. Het is ook biologisch niet mogelijk.

Gefeliciteerd en fijn dat je, ondanks de nuvaring, zwanger bent geworden. Geniet ervan!

10. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Late eisprong klinkt inderdaad heel logisch. Heb blijkbaar niet helemaal goed gelezen toen straks.Neemt niet weg dat ik evengoed blij ben dat er weer iemand zwanger is.

11. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Ik ook. Gefeliciteerd en geniet er van!

12. linde90

linde90 Niet meer actief

Inderdaad gewoon een later ei.
    Vind het wel raar dat de echoscopist een zwangerschap van 4w1d kan zeggen, zo vroeg in de zwangerschap zie je nog helemaal niets anders dan verdikt baarmoederslijm....

Maar in ieder geval gefeliciteerd

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Klopt idd wat hierboven staat; 2 weken geleden was je ook nog helemaal niet zwanger, vandaar de negatieve testen ;) Je zat toen rondom je eisprong..
    Vergeet niet dat je op het moment van 4 weken zwangerschap EIGENLIJK pas 2 (!) weken zwanger bent; de andere 2 weken krijg je er gratis bij ;)
    En in die 2 weken "echte" zwangerschap moet ook nog een bevruchting en een innesteling plaatsvinden. Pas vanaf de innesteling (welke tussen de 5-10 dagen na eisprong plaatsvindt) worden er zwangerschapshormonen aangemaakt, dezelfde hormonen waar je zwangerschapsklachten van krijgt en waar een zwangerschapstest op reageert.
    Dus als je het heel nauw gaat bekijken ben je met 4 weken eigenlijk pas ECHT 4-9 dagen zwanger :p
    Even een (misschien) ingewikkeld verhaaltje, maar dat verduidelijkt de boel wellicht een beetje.

Overigens valt er met 4 weken niks te zien hoor.. Alleen maar verdikt baarmoederslijmvlies inderdaad.
    "embryootje" is dan nog niet eens 1 mm... ;)

Hier eens met 4 weken zwangerschap een inwendige echo gehad bij de gynaecoloog en er was ECHT NIKS te zien, inderdaad alleen verdikt baarmoederslijmvlies..

14. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Wat de reden ook is, je voorgevoel heeft geklopt en je bent gewoon zwanger. Het hoe en wat maakt dan helemaal niet meer uit, of het wel of niet klopt en waarom het niet zou kloppen. Een lichaam is een raar ding met een eigen wil, dat heb ik in het afgelopen jaar ook wel gemerkt.

Gefeliciteerd en ik hoop dat je op de echo iets duidelijks te zien krijgt!

15. Linda2012

Linda2012 Lid

27 apr 2012
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de lieve reacties :)

Klopt inderdaad dat ik blijkbaar veel korter zwanger ben dan ik dacht. Ik dacht gisteren 2 weken (14 dagen overtijd te zijn), dus 6 weken zwanger...aangezien mijn laatste menstruatie 16 maart was.

Vandaar dat ik ook al 2 weken aan het testen was (ik weet inderdaad dat je 2 weken cadeau krijgt :)) Maar blijkbaar (dat kan niet anders....als ik kijk naar wanneer wij van bil zijn gegaan :)) heb ik mijn eisprong gehad toen ik dacht dat ik weer ongesteld moest worden. En dat is wel een beetje vreemd....

Want dan krijg je dus dat je neg gaat testen, logisch, nog veel te pril, terwijl je je toch zwanger voelt. En daarbij...blijft het vreemd dat ik op woensdag bloed heb laten afnemen, waar een waarde van 2 uit komt en ik vrijdags een urinetest heb met een waarde van minstens 50. Gisteren bij mijn huisarts geweest en die vond het ook wel heel vreemd. Moet dinsdag weer bloed laten prikken om te kijken of mijn waarden gestegen zijn.

Gisteren en vanmorgen wel weer getest, je wilt het op een gegeven moment gewoon weten. En beide testen positief en verhoogd gekleurd :) Dus ik ben inderdaad zwanger, maar het is vreemd gelopen... door inderdaad waarschijnlijk die late ei. Al ben ik nog steeds wel benieuwd wat er uit een echo komt.

16. Linda2012

Linda2012 Lid

27 apr 2012
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook niet gezegd dat zij heeft gezegd dat ze een zwangerschap van 4.1 heeft gezien. Ik heb gezegd dat ze IETS heeft gezien van 4.1. waarbij ze me ook vertelde dat ze niet kon zeggen of het een zwangerschap was. Kon net zo goed een oneffenheid zijn in het inderdaad verdikte baarmoederslijmvlies!!

17. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    wat bijzonder!!! gefeliciteerd!!!!!

18. Linda2012

Linda2012 Lid

27 apr 2012
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nog steeds zwanger....voor meiden die dit nog eens terug lezen.
    Mijn cyclus was dus 16-03 laatste menstruatie
    En pas 27-04 voor het eerst positief getest, bloedtest op 25-04 gaf hcg van 2 aan. Bloedtest van 04-05 vervolgens ineens 3000. Daarna nog 3x positieve test gehad. Ondertussen volgens de testen (als we uitgaan van 2 weken na bevruchting positief kunnen testen) 7 weken, volgens cyclus 9 weken zwanger. A.s. Donderdag echo, dat zal iets meer duidelijkheid geven.

Ivm bruin verlies gisteren, nog een keer getest, krijg er wat stress van en teststreep was lichter, maar wat zegt dat? Of dat ik dus toch langer zwanger ben of dat ik een miskraam krijg? Of gewoon toeval?

Oftewel, erg blij als het donderdag is!!!

19. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Spannend hoor! Sterkte met wachten!!

20. Linda2012

Linda2012 Lid

27 apr 2012
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je!

En nog even als reactie op de eerste berichten: het is waarschijnlijk een late eisprong geweest inderdaad. Maar wel heel vreemd een eisprong te hebben op het moment dat je ongesteld moet worden. En ik ben daar nog niet 100% zeker van, dat zal de echo moeten uitwijzen. Maar dat lijkt wel logischer...al heb ik bij mijn zoontje ook 2 negatieve testen gehad terwijl ik al lang overtijd was en dus echt zwanger :)

Laten we in ieder geval concluderen dat ik een vreemd lijf heb!!!

Pupa24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina