Eerste ronde correct gedaan?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jaleesa, Jul 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

Jul 21, 2008
    235
    0
    0
    Hoi dames,

Ik heb een vraagje. Ik zit in de eerste ronde om zwanger te raken. Ben deze maand ook voor het eerst begonnen met ovutest. 25-07 getest, deze was positief. 24-07 seks gehad.

Heb altijd last van ovulatiepijn, dit duurt zo'n 1,5 dag. 26-07 getest, duidelijker positief kon gewoon niet. Had ook die dag erge ovulatiepijn. Pijn hield 's avonds op. 26-07 's avonds getest, positief, maar minder duidelijk als in de middag. Die avond 26-07 seks gehad. 27-07 test gedaan, deze was negatief.

Is dit de manier, of zitten we er nu helemaal naast te seksen? :eek:

Gr.
    Jaleesa

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Je ei springt ongeveer 24-72 uur na je LH piek. Die zou dan bij jou op 26-07 geweest zijn. Het zou dan om optimaal te zijn ook goed geweest zijn om op de 27e te klussen. Overigens is dit geen bericht om reacties uit te lokken omtrent de frequentie van klussen die goed is voor het sperma enz..

3. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik zou eerlijk gezegd eerst gewoon genieten zonder te temperaturen ed. Anders raak je alleen maar gestresst lijkt mij.

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Als je pas in de eerste ronde zit, zou ik gewoon nog lekker relaxt klussen. Niet te geforceerd.

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Je meest vruchtbare dag is de dag voor je eisprong.
    De 25e had dus het beste geweest.
    Maar de 24e geeft ook goeie kansen!
    De 26e ook wel, maar daar verschillen de meningen over (over hoelang het eitje leeft enz)
    De 27e had je naar mijn idee geen kans meer op bevruchting.

Dus je zit zeker wel goed :D

6. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Hmmz, ik dacht altijd dat na de meest positieve test je 24-72 uur later je ei kreeg. Please help ff, doe ik het nu ook verkeerd dan?

7. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

Jul 21, 2008
    235
    0
    0
    Dat dacht ik dus ook. Ik heb begrepen dat na de eisprong, het eitje 24 uur leeft. Indien de cel niet in de 24 uur wordt bevrucht, wordt deze afgestoten (mensturatie) En 27/06 is LH hormoon te laag, dus eisprong is al geweest en m.i. geen kans op bevruchting

8. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Sorry meiden, ik moest het gewoon even weten.

Cuote: 26-07 getest, duidelijker positief kon gewoon niet.

De eisprong vindt zo’n 36 uur na het begin van de LH piek plaatst. Die LH piek is dus niet alleen onmisbaar voor het goed functioneren van het vrouwelijk lichaam, maar ook - én dat is belangrijk wanneer je wilt weten wanneer je een eisprong hebt – goed te meten. Ovulatietesters sporen het luteïniserend hormoon (LH) in je urine op, zodat je precies weet wanneer je de meeste kans op zwangerschap hebt.

Dus LH piek is 26-07, 36 uur erna is 27 of 28 toch de eisprong?

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Nee als je een posi ovu test hebt springt je ei binnen 24-48 ur meestal.
    Kan dus ook al het volgende uur zijn.

Bij mij meestal de dag na mn posi ovu test.
    Deze ronde alleen 4 dagen na mn eerste positieve ovu test ;)
    Alles kan en elke ronde kan het anders zijn!

Ja de 1 zegt dat een eitje maar 8 uur bevruchtbaar is en dat zaad er ook 8 uur over doet om bij het eitje te komen.
    Dan zou klussen wanneer je je ei voelt niet nuttig zijn dus.

Wij hebben nu 3 rondes 3-2-1-0-1 geklust (0 is ei)
    Maar tot nu toe nog niet gebaat helaas.

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Haar eerste positieve ovutest was op 25-7.
    Je gaat dus uit vanaf de eerste positieve test.

je ei springt GEMIDDELD 24 tot 48 uur NA je EERSTE positieve test (het begin van de piek).

dan zou haar eisprong de 26e of de 27e geweest zijn. Het verschilt alleen per persoon. Bij de een springt ie al na 24 uur en bij de ander pas na 72 uur.
    Over het algemeen zeggen ze dat je de dag vóór je eisprong het meeste vruchtbaar bent, dan zou dan in het geval van de positieve ovutesten de eerste dag zijn dat je een positieve test hebt, gemiddeld genomen dan.

Hopelijk is het een beetje duidelijk uitgelegd zo ;)

11. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Ik begon al te twijfelen of zo'n test de eisprong aangaf :) maar alleen maar de piek en daarna komt het ei. Oke het was even verwarrend maar ik snap het weer (nog steeds pfieuw).

12. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

Jul 21, 2008
    235
    0
    0
    Aangezien mijn ovulatiepijn 26-07 ophield, ben ik ervan uit gegaan dat ik 26-07 in de avond mijn eisprong had.

13. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Ik denk niet dat het erg gezond is om de eerste ronde al zo bezig te zijn met ovulatietesten enzo. Op deze manier ben je er veel te veel mee bezig wat ook niet echt bevordelijk is voor het zwanger worden. Buiten dat, het klussen op de juiste dag wil niet zeggen dat het eitje bevrucht wordt en als dat wel zo is of het zich zal innestelen en blijft zitten. Er zijn gewoon zoveel dingen die samengaan om zwanger te worden...

Ik zou er eerst eens op een ontspannen manier mee bezig gaan temperaturen en ovulatietesten kunnen altijd nog.

14. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

Jul 21, 2008
    235
    0
    0
    Omdat ik de eerste ronde al met ovulatietesten bezig ben en benieuwd ben of ik op de correcte manier seks heb, is dat gelijk aan een krampachtige/niet ontspannen manier? Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb eisprong problemen (zeer veel ovulatiepijn, mogelijk geen eisprong) dus vandaar de ovulatietest. Daarnaast wil ik graag (en het liefst snel) kinderen, dus was ik benieuwd of ik op deze manier goed bezig ben. M.i. niets krampachtig aan.

Gr. Jaleesa

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik ben ook in ronde 1 begonnen met ovu testen + tempen (want aan ovu testen kan je niet zien of je een eisprong hebt gehad, dus Jaleesa, ik zou erbij gaan tempen!)
    En juist daardoor ben ik minder krampachtig.
    Op die manier weet ik tenminste of ik een eisprong heb en zo ja wanneer.
    Voor mij geeft die zekerheid rust, iets wat ik niet zou hebben wanneer ik geen ovu testen zou gebruiken en niet zou tempen.

Iedereen doet het op zn eigen manier en geen ervan is verkeerd!

16. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    is prima hoor als het voor jullie goed voelt zeker lijven doen dan. Wilde er alleen mee aangeven dat als je er elke dag mee bezig bent dit ook ten nadele van het zwanger worden kan werken. Het is handig teweten wanneer je je eisprong hebt maar dan noggeeft dit geen zekerheid tot een bevruchting helaas vandaar dat aangaf dat het ook erg handig kan zijn om het eerst gewoon te proberen. Maargoed als dit jullie rust brengt is dat heel prettig. Weet alleen niet of dat straks ook zo is als je een aantal rondes verder bent en je er dan nog elke dag mee bezig bent maar dat is voo riedereen ander sinderdaad

17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,188
    35,874
    113
    Ik ben ook direct de eerste ronde begonnen met tempen en ovu-testen. Dit gaf mij juist veel rust doordat ik vrij zeker was dat ik een eisprong had. (ik heb veel gynaecologische problemen in de familie). Gelukkig was het bij ons (misschien mede daardoor, maar waarschijnlijk gewoon pure mazzel) de 1e ronde al raak.

Share This Page