Het is ook niet het LH hormoon dat je dan meet maar het HCG hormoon dat is opgebouwd uit oa LH hormoon. Dit hormoon maat je ook aan in je eerste trimester van je zwangerschap ...het trimester dat je vruchtje instand wordt gehouden dmv het HCG hormoon (dus ook door oa door lh hormoon ) dit allemaal voordat het vruchtje overgaat op de placenta...dan verdrijnt het LH hormoon omdat het HCG hormoon drasties afneemt en het kindje leeft dan op de placenta ...en oestrogeen en prostogeen. (daarom ben je in het begin van je zwangerschap moe, misselijk etc etc...hormonen!) Duuuuusss als je genoeg HCG heb en je heb een posi ovu test...zwaar posi...dan kan je zwangerzijn
Eindelijk een digitale CB test gevonden. En.....binnen 2 minuten zag ik de ooo zooo welkome letters verschijnen; ZWANGER! woehoe. Aan mijn onzekerheid is nu een einde gekomen. Het heeft me een vermogen gekost, maar dat had ik er heel graag voor over. Iedereen bedankt voor alle reacties........JIPPIE
Banner is al veranderd. Dit was de 3e ronde. Dus we hebben helemaal niets te klagen. Ik geloof het nu.....maar ik kan het nog steeds niet geloven. Volg je me nog.
Ik kon woensdag voor het eerst testen. Maar daar kwam niets uit! Toen dacht ik zaterdag, ik ben nog steeds niet echt ongesteld geweest, alleen wat waterig bloed 1 dag, laat ik nog eens testen. Ik had het dus ook helemaal niet verwacht. Zo doende dat ik wat laat ben en ik moet zeggen dat alle testen nog steeds erg vaag zijn. Behalve de digitale.
Ik las dit topic en heb nu dus "voor de lol" een ovutest gedaan van CB. Daar kwam ineens een 2e streepje, heel licht, maar hij is er wel Van mn eisprong kan het niet zijn. die heb ik bijna 2 weken terug gehad, heb toen namelijk dik positief getest met een CB. Zou het nu dus toch zo kunnen zijn dat ik zwanger ben?
Zoals Beastie hierboven al schreef; hij moet dan wel VET positief zijn, niet een licht streepje. Een licht streepje op je ovutest is immers ook geen positief resultaat! het LH-hormoon hebben de meeste vrouwen de hele maand wel in hun lichaam..... helaas..... Overigens kun je nog steeds wel zwanger zijn, maar in dat geval is er nu nog niet voldoende HCG om een positieve test te hebben (op een ovutest).... Succes!
Sorry...zal je moeten teleurstellen....LH heb je namelijk altijd in je lijf, vandaag dat lichte streepje, en bereikt een piek vlak voor je eisprong (een ovu test is pas positief als de test streep net zo dik en gekleurd is als de controle streep anders NIET!) Als je net zwanger bent moet je een posi ovu test hebben....met een licht streepje kan je er wel vannuitgaan dat je niet zwanger bent.....nog niet teminste Dit is alleen een methode waardoor je een goedkope ovu test een voor onderzoekje kan verrichten NOOIT echt van de ovu test uit gaan als zw-test!
Is het bij deze manier niet hetzelfde als met een zwangerschapstest? Dat je ook te vroeg kan testen? Of zou bij een ovutest de streepjes al veel eerder goed zichtbaar zijn dan met een zw-test?
Ik weet het echt niet. Ik heb dit topic dus ook niet voor niets gestart. Volgens mij kan het wel, maar is de uitslag niet betrouwbaar. Heb je inderdaad rond je NOD 2 strepen, dan zou ik nog een andere test er achter aan doen. Dat is het advies wat ik kan geven. Hopelijk heb je er wat aan. Succes verder!
Weet niemand anders dit? Moet namelijk nog een aantal dagen wachten met testen (of ongesteld worden) en zou het wel graag willen weten