Hoi, Misschien heel stom, maar is het schadelijk voor de baby om antibiotica te slikken? Wie heeft/had er tijdens zijn zwangerschap ook last van een blaasontsteking? En hoelang heb je er dan mee rond gelopen?
Hey meis Als het schadelijk voor de baby was zouden ze je geen antibiotica geven Er zijn een paar antibiotica soorten die je gewoon kan gebruiken! En ook al zou je antibiotica krijgen die niet 100% verantwoord is tijdens de zwangerschap, dan nog is dat altijd veiliger dan géén behandeling, want een onbehandelde blaasontsteking kan uitspreiden tot nierbekkenontsteking en als je dat onbehandeld laat kan je weeën krijgen. En dat wil je natuurlijk niet! Ik heb 3 maanden met een blaasontsteking rondgelopen, maar ik kon geen antibiotica hebben want ik was er allergisch voor. Ik moest dus met allerlei andere middeltjes proberen er vanaf te komen en elke week urine laten checken in t lab. En dat was geen pretje! Dus neem lekker je antibiotica in en dan ben je er gauw weer vanaf
Ik had geen klachten maar met een urinecontrole kwam men er achter. Dit was een soort bacterie die gevaar voor het kindje tijdens de bevalling kon opleveren en deze moest met antibiotica bestreden worden. Ik had toen sondevoeding en de antibiotica werd via de sonde ingebracht. Dit had wel tot gevolg dat ik nog misselijker werd dan ik al was. Het had gelukkig wel tot resultaat dat na 10 dagen de bacterie verdwenen was.
Je moet even aangeven da tje zwanger bent dan geven ze je andere antiviotica dan wanneer je niet zwanger bent! helpt net zo goed!
Misschien een tip om cranberry pillen te slikken... Ik heb ze van De Tuinen en heb nergens last van!!
ik had het ook rond die tijd en een tijdje later weer:s ik heb toen ook wel medicijnen gekregen maar heel duidelijk gemeld dat ik zwanger ben. en toen kreeg ik andere heel grote capsules;s daar kreeg ik vervolgens een schimmelinfectie van en daar ook weer wat voor gehad. was na 2 dagen weer helemaal clean en nergens meer last van. als het goed is (teminste bij mij wel) zet je HA een aantekening voor de apotheek in de comp. zoadat hun een rood kruis in beeld krijgen wanneer je iets niet mag hebben.
Ik zou er hoe dan ook niet mee door blijven lopen; idd met gevaar voor nierbekkenontsteking en zo. Veel drinken is altijd goed voor preventie en evt tegengaan van een beginnende blaasontsteking, extra vitamine C en cranberry ook, maar als je eenmaal een ontsteking hebt zou ik die wel laten behandelen.