Dag allemaal, We willen eind oktober waarschijnlijk gaan proberen voor ons eerste kindje, en nu vroeg ik me af of er bepaalde dingen zijn die jullie hebben gedaan om je lichaam klaar te maken voordat jullie gingen proberen? Wat we in ieder geval willen doen is vanaf komende maand een stuk minder drinken (niet dat we alcoholist zijn ofzo, haha, maar we drinken wel een paar keer per week wat wijntjes of speciaalbiertjes), regelmatig blijven sporten.. En de koperspiraal er natuurlijk uit laten halen .. Maar dingen zoals foliumzuur bijvoorbeeld, vanaf wanneer moet je die slikken? Zijn er nog meer dingen die je kunt doen om je lichaam in optimale conditite te krijgen? Of de man? Thanks !
Foliumzuur wordt aangeraden om vanaf 4 weken voor de bevruchting te slikken dus daar zou ik meteen mee beginnen. Verder gewoon gezond leven en als je een positieve test hebt verder kijken
Hi Maxellera, wat leuk en spannend voor jullie. Je schrijft zelf volgens mij al precies de juiste voorbereiding. Je kan er voor kiezen om zelfs helemaal niet te drinken maar dat is aan jou/jullie. Foliumzuur zou ik gewoon al gaan slikken. Volgens mij wordt er regelmatig geadviseerd omdat een maand van te voren al te gaan slikken. Kan iig geen kwaad. Evt. kan je ovulatietesten kopen als je die tenminste wil gaan gebruiken. Handig om je eisprong te vinden. Succes!
Wij hebben weinig tot geen voorbereidingen getroffen! Ben wel gelijk foliumzuur gaan slikken. Verder niks, mn man drinkt heel af en toe een biertje maar dat is niet eens elke week, en verder leven we ook niet super ongezond! Proberen er niet teveel mee bezig te Zijn, en misschien ovulatietesten gebruiken als je inzicht wil krijgen in je cyclus!
We hebben een aantal artikelen op Zwangerschapspagina waar je mogelijk wat aan hebt. Nu maar hopen op een positieve zwangerschapstest! Zwanger worden? Slik foliumzuur! Vruchtbare periode berekenen Inzicht in je cyclus door te temperaturen Hoe werkt een ovulatietest? Vruchtbaarheid verbeteren
Bedankt voor alle tips! Heb gelijk even een potje supplementen gehaald bij de Etos . Voor mannen zijn er niet veel tips volgens mij of wel? Heb wel eens gelezen lossere onderbroeken te dragen?
Hou het gewoon relaxed. Het moet wel leuk blijven hè. Als je een paar maanden (lees jaar/jaren) verder bent dan zou ik dingen wat meer gaan aanpassen maar voor nu doe je al genoeg. Van er teveel druk opleggen is bijna niemand zwanger geworden
True .. Ok, dus gewoon vitamines slikken, gezond blijven leven en er verder niet te veel bij nadenken dus
Zoals hier boven gezegd: toen ik stopte met de pil ben ik meteen zwangerschapsvitaminen (eigenlijk zijn vooral foliumzuur en vitamine D belangrijk (maar die slikte ik al), maar die twee gecombineerd waren bijna net zo duur) gaan slikken en ik ben gestopt met drinken. Wij hielden ook wel van een wijntje en ik wilde gewoon niet dat ik in de eerste weken van een mogelijke zwangerschap nog dronk (zijn immers hele belangrijke weken!). Mijn vriend heb ik dat niet gevraagd, maar die drinkt toch ook wel minder nu (ik denk omdat we niet meer samen drinken). Verder let ik ook al wel op met andere voedingsvoorschriften, maar nog niet heel specifiek, maar zo kan ik het alvast een beetje aanleren haha . En ja, ik ben begonnen met het opnieuw leren kennen van mijn cyclus na het stoppen met de pil. Dat is toch ook wel een dingetje merk ik..
Ja wat dat betreft ben ik erg blij dat ik al een tijd geleden ben gestopt met de pil. Dat heeft bij mij ruim anderhalf jaar geduurd voor ik iets van regelmaat in mijn cyclus had daarna. Dus als ik dat nu ook nog had terwijl we er voor zouden willen gaan dan was dat wel balen geweest. Gelukkig nu gewoon een koperspiraal dus dat scheelt wel een hoop .
Zoals iedereen inderdaad al zegt; beginnen met foliumzuur. Ovulatietesten gebruiken en om de dag klussen (elke dag mag ook ). Zelf heb ik gebruik gemaakt van de Billingsmethode, maar ik ben ook ontzettend vruchtbaar.. ( je kan googlen als je niet weet wat het is) zelf uitleggen is wel een beetje nasty Na het klussen 10 min. blijven liggen. Belangrijk is ook genieten. Ik heb vaker gehoord van exen dat ze zeggen; hoe geiler ze zijn, hoe verder ze spuiten En dat klopt blijkbaar! Dus lekker genieten
Ik slik davitamon compleet mama met visolie enz zo heb je alle vitamines in 1x die goed zijn voor het bijdragen van een zwangerschap
Ik slik ook davitamon compleet mama met visolie. Verder drink ik geen alcohol (maar dat drink ik sowieso maar een keer of 4 per jaar haha) en drink ook geen koffie/energiedrank meer. En idd 10 minuten blijven liggen .
Thanks voor de nieuwe tips! Ik zal deze week beginnen met het slikken van de vitamines . Blijven liggen is inderdaad een goede, staat genoteerd, haha. Ik denk dat ik een paar maanden wacht met ovulatietesten, mocht het dan nog niet gelukt zijn dat ik ze ga gebruiken. Ben anders bang dat het te veel 'moeten' zal worden